Vad gör man när man har slut på ursäkter?

Jo man stänger av klockhelvetet som ringer och masar sig upp ur sängen för att klä på sig träningskläderna hur mycket man än ovill!

Jag har fått ändra lite på veckans träningsschema så i går kväll bestämde jag mig för att vara på gymmet halv 6 i morse.
Det ville INTE min hjärna och det ville INTE min kropp.
För det första hade både kropp och knopp fått sova för lite och för det andra ville jag inte!

Men det är ju inga problem för då är det ju bara att leta fram någon av mina gamla ursäkter som jag packade ner för ett år sen. Nä visst ja, jag slängde ju bort den kartongen i och med att jag inte skulle behöva dom mer.

Jag tittade mig själv djupt i ögonen och sa ”Lotta, jag lovar du kommer att ångra dig så om du inte går till gymmet som du har bestämt dig för”. Jag stirrade tillbaka och sa ”Bitch” och gick jag upp.

Klockan 6 var jag på gymmet!

Det var väl inte det mest effektiva pass jag gjort på grund av löpningen från i går som kändes rejält i ben och rumpa men jag körde ändå i 90 minuter ordentligt.

Hade jag ångrat mig om jag inte gått? Nja, ånger är något jag tycker si så där om men visst, jag hade varit besviken på mig själv.

Nu så här 7 timmar senare så är jag grymt nöjd och undrar vad i hela fridens jag höll på att bråka om i morse. Tur att jag gav med mig till slut. Vet inte hur det hade slutat annars. Jag kan vara rätt enveten. Men det är å andra sidan jag oxå och det var det som fick i väg mig. Klapp på axeln! 😎

Har registrerat min mat i tre dagar nu i min ShapeUp Club app. I måndags övertrasserade jag mitt konto en aning då jag träffade min väninna i stan på en bit mat och lite vin men annars så ligger jag grymt bra till. Ju mer jag tränar desto mer får jag äta så egentligen är det inte så svårt att motivera träningen.
En fördel är att jag kopplat min ShapeUp app till min Runkeeper app så jag har full koll på inkomster och utgifter!

I morgon bitti ska jag upp och morgonsimma! 😉 Och det är INGEN idé att jag bråkar för jag ska upp! Får försöka lägga mig i tid i kväll. (Hahahaha! Den var ju kul! :lol:)

27 thoughts on “Vad gör man när man har slut på ursäkter?

  1. Klart du ska vara stolt, eftersom du inte packade upp din ursäktslåda igen.:) Själv har jag en egen liten Lotta i mitt huvud och hon har hjälpt mig MASSOR under de senaste 2 veckorna. Hon dyker upp i tid och otid med sina ord 🙂 Resultat visade sig även på vågen, så nu är jag ännu mer motiverad 🙂
    Hur kopplar man Runkeepern till ShapeUp appen?

      1. gå in i appen.
        Gå till profil, inställningar, Partners, kryssa i Hämta data från Runkeeper. 🙂

  2. Trägen vinner, likaså den röst som skriker högst. Därför har jag bestämt att träningsviljerösten är den som överröstar alla andra röster jag har
    Å du verkar ha lyckats göra detsamma… härligt! 🙂
    Se nu till att verkligen lägga dig tidigt i kväll.. jag utmanar dig att göra det! 😉

      1. Det enda som står på min planering är tomatsoppa med Pizzabullar. Bloggat har jag gjort så det behöver jag inte heller göra, däremot vill jag gärna läsa lite blogginlägg som jag inte hunnit, och det finns inget på TV.
        Jag ligger nerbäddad med bok 22.00 pip! 😀

      2. och jag har sovit som en prinsessa ända till 05:45 då jag HOPPA upp för att gå till simhallen!

        Tack Mie för utmaningen! 😀

    1. Tack Tina!! Jag bugar och bockar och blir alldeles varm….

      Kommer inte upp igen! Bugade för låååångt! Träningsvärk 😉

      Kram!

  3. Jaha nu är det snart vädret på TV4 och då är ju klockan 22:40 och du har fortfarande inte hoppat i säng !!!!!

  4. Det är bra att utmana viljan men om man tränar mycket så är 8 timmars sömn nästan ett måste för att kroppen ska orka laga sig under natten. Jag skippar utan att tveka en sekund träning när jag sovit för lite. Ok, 7 timmar fixar jag det på men inte mindre än så. Det får aldrig bli så att träningen blir viktigare än hälsan långsiktigt.

    1. min kropp vägrar att sova längre än 6 timmar. Det kryper i hela mig och drömmarna sätter in. 6 timmar är perfekt för mig så jag har inga problem att gå tidigt till gym 🙂

Kommentera

