Vin eller vatten?

Idag är det fredag och på schemat står firmafest!

Då jag själv tillhör festkommitén så vet jag hur kvällen ser ut, vad det finns i baren och övriga aktiviteter. Kan dessvärre inte skriva vad här då jag har ett par nyfikna kollegor som gör allt för att luska reda på vad som händer i kväll.

Men jag kan i alla fall avslöja att det kommer finnas alkohol på denna fest.

Här kommer mitt dilemma. Förr hade jag inte ens tanken att avstå hälften av glasen vin för att jag vill träna dagen efter. Jag hade inte ens tänkt tanken att jag kanske inte ska dricka alls. Men nu har tanken funnits där. Både en och två gånger.

Tror dock inte det blir träning i morgon men en promenad i det fria lär behövas. 😉

På återhörande i morgon!

4 thoughts on “Vin eller vatten?

  1. Smart, det tar på kroppen att bryta ner alkohol men en promenad brukar kännas skönt 🙂
    För mig är det värre när jag tränar på eftermiddagen och sedan går ut och dricker vin. Jag fattade inte varför tills jag insåg att det inte fanns något bra material för kroppen att ta igen sig på. Vin funkar till mycket men det verkar inte speciellt muskeluppbyggande 🙂

    Ha det jättteroligt!

Kommentera

