Member of the week! Tack ShapeUp Club!

Vilken dag! 😀

Jag har blivit utvald till ”Member of the week” av ShapeUp Club! och finns med en presentation på deras blogg, Facebook och Twitter.

För mig är det här jättestort! Jag ser det inte bara som ett kvitto för att jag gått ner så mycket i vikt utan för att jag genom vilja, envishet och en stor portion jävlar anamma har bevisat att det går att förbättra sitt liv, sin hälsa och med enkla medel genomgå en livsstilsförändring och som bonus gå ner i vikt!

Så till er alla som fått mig att känna mig som en stjärna idag, till alla er som gett mig beröm, till alla er som genom er uppmärksamhet motiverat och inspirerat mig vill jag säga

Tusen tack! Thank you so very much! Vielen dank!

To all of you new readers, i am sorry that i do not can blog so all of you understand but i recommend Google Translate.
If there is something that seems strange in translation, just mail me or comment in the blog and I’ll try to explain.

Så över till något helt annat nämligen INSTÄLLNING!

Har du bestämt dig för att nu jäklar ska jag gå ner i vikt? Toppen!
Börjar du med en diet a la QuickFix? Nåja, det finns bättre sätt men okej, alla kan behöva en spark där bak!
Gnäller du? aj aj aj!
”Hinner inte, kan inte, orkar inte, fuskar, trött idag, jobbigt” är bara ett par av dom statusar och inlägg jag läst sista dagarna på internet.

Var finns ditt jävlar anamma som tog beslutet att genomföra detta? Det Jävlar anamma som kan tala om för din Gnällfian att vara tyst? Var finns viljan och motivationen om man redan efter 3 dagar klagar?

Jag misstänker att det är så att man behöver en sporre, en morot, en sidekicker som stöttar, hjälper och berömmer. Prata med dina vänner istället och berätta vad du har för planer, berätta att du behöver stöd men framförallt stötta dig själv! Om du upplever att det är så otroligt jobbigt efter 3 dagar så kanske du bör se över metoden eller tänka till om det verkligen är detta du vill just nu så att det inte är något du tycker att du måste för att det just varit nyår och ”ett löfte måste man ju avge”.
OBS! Så klart måste man få klaga nån gång men med måtta!

Du kanske känner dig träffad nu och tänker ”du förstår inte hur det är”. Jo, det är just det jag gör! Jag förstår och jag vet för jag har själv gjort det. Problemet var att det var ingen som gav mig en spark i baken och sa SKÄRP DIG! (och Facebook fanns inte!)

Hade någon bara vågat tala om detta för mig så tror jag att jag hade tänkt om. För vi tror någonstans att folk ser ner på oss om vi misslyckas. Så är det inte! Jag kan tycka synd om den som kämpar men inte orkar men jag kommer aldrig se ner på någon och jag är övertygad om att det gör inte andra heller!

Det är ingen tävling! Det är förhoppningsvis en börjar på en livsstilsförändring och om du inte lyckas nu så gör du det sen! Men se dig aldrig som en förlorare för det är det sista du är! Du är en vinnare som har modet att försöka förbättra ditt liv men ibland är man inte alltid i fas i livet!

Och behöver du stöd, en sidekicker så finns jag här! 😀 Tveka inte!

Attitude

17 thoughts on “Member of the week! Tack ShapeUp Club!

  1. Grattis Lotta! Jäklar så roligt för dej- Gotta dej i stjärnglansen nu för det har du gjort dej väl förtjänt av:)
    Kram till Dej!!

      1. Kloka kvinna! Livsstilsförändring och positiva ringar har jag dig att tacka för! Nu sprider vi massor av positiva ringar! 😀

  2. Jag tycker att det är viktigt att göra val. Jag väljer då och då bort träning utan att hitta på ursäkter. Det är samma med mat – vill jag äta en stor pizza med extra ost och dricka cola till så gör jag det för det är ett val. Inget är sånt som bara händer utan allt som sker på gott och ont sker för att jag väljer det.

Kommentera

