WOW vilka kurvor!!!

När man har digitalvåg så stirrar man sig blind på gram-skalan!

Attans nu har jag gått upp 5 gram, jippi ner 2 gram, ett halv smörpaket, men opps +4 g KATASTROF!  Så har jag hållit på. Fjanteri om jag får säga det själv.

Lura vågen

Kroppen förändras dag för dag vecka för vecka, det är mensperiod, ägglossning, vattenansamling, sjukdomar och alla dessa påverkar vikten.

Nu har jag bestämt mig för att införskaffa en gammal hederlig badrumsvåg med skiva som bara visar hel och halvkilo. Allt annat är oviktigt!

Badrumsvåg

Jag har tidigare berättat att jag ska gå ner till en bravikt och jag har inte haft ett hum om vad det är. Jag har ju mått bra hela vägen så det har varit lite kluvet. Nu väger jag 72.2 kg och kroppen börjar kännas okej men nu vet jag att jag vill ner till 68 kg. Varför? Svaret är väl inte hundra klart men en orsak är att jag vill försöka bli av mer den fettdepån som parkerat på höft och mage. Nu kommer kanske någon säga ”det tränar man bort, och det kan man inte banta bort och det var väl fåfängt”. Så kanske det är men det är mitt beslut och just nu känns jag mig nöjd. Det innebär att jag har ett fast mål på 4,2 kg just nu.

Och på tal om komma och gram så har jag på kul bestämt mig att väga mig varje dag i en månad just för att se hur min kropp fungerar. Det blir ju nästan fjantigt så ojämnt det är. 8 gram från en dag till en annan?!

viktkurva1

 

-0,9 kg på 12 dagar känns bra! Det går i alldeles lagom fart och jag ser att trenden går neråt.

Jag blir inte förtvivlad när jag ser kurvan även om den här och där mer liknar mount Everest än en viktkurva för jag tror på mig själv. Om jag hade mått dåligt så hade jag aldrig klivit upp på vågen för det hade inte hjälpt min motivation. Känner man att vågen kanske inte har en bra dag så ge fasiken att umgås med den! Den drar bara ner ditt humör. Vänta ett par dagar tills ni är vänner igen. Vågen måste få lära sig en liten läxa ibland att den inte kan uppföra sig hur som helst!

I helgen ska jag åka skridskor som jag gör en gång var 10.de år ungefär! Räknar med grym värk i baken. Ja, inte av träningsvärk utan av alla smällar när jag drattar på rumpan och på söndag ska det dansas magdans!

Man får prova på helt gratis mellan 12.00-18.00! Häng på! Det är på Dalagatan 64, Stockholm. T-bana Odenplan.

15 thoughts on “WOW vilka kurvor!!!

  1. Lycka till i jakten på dina nya mål! Det är jätteviktigt att ha sådana, vad dom än handlar om.
    Får jag bara fråga, din bild som föreställer din viktkurva, var har du gjort den? Är det någon app eller webbsida eller vad? Jag har sett exakt sådana flera gånger den senaste tiden och har blivit lite nyfiken 🙂

  2. Är du en varje-dag-vägare eller en gång i veckan? Har ju själv gjort en rejäl viktresa så jag följer gärna andras med spänning å stort intresse!

    Har stora variationer på en måndad beroende på ägglossning, mens, tung styrketräning mm

    Här finns lite om mig när jag gkorde min resa : http://medlem.spray.se/viktresan1/index.htm

    1. just nu väger jag mig varje dag i en månad men annars väger jag mig när jag kommer på det. Har inga fasta viktdagar och väger mig mest för att …tja egentligen vet jag inte för jag vet när jag går upp eller ner numera. 🙂 Ska bli kul att läsa din blogg! 😀

  3. Fettdepåer dietar man bort. Tråkigt men sant så kolla du vågen. Blir spännande att följa. jag tror att jag tar efter dig. Jag som aldrig vägt mig mer än en gång i veckan. Kanske bra att börja väga sig imorgon på mensens 2a dag 🙂

    1. Tack Maria, du är ju för go! Ditt stöd betyder så mycket! Det är lite kul att från en dag till den andra se på vågen vad som händer. Man vet ju vad man äter, hur man mår och hur man rör sig från en dag till den andra! 😀

      1. japp! Men hur kul var det att fotografera sin mage? Nåja, det bjuder jag på! 😀 Och jag har ju bonus rockringen med så nu jäklar 😉

  4. Kanonbra inlägg, men tankar om våguslingar:) Väger mig bara när jag träffar ‘min’ Ulrika på Itrim. Samma kläder, ungefär samma tid och så ett pålitligt stöd som kan hålla ihop resterna om jag skulle krascha över vikten 🙂 Nu var det hela julen och en del till emellan gångerna; 13/12-17/1, och det känns helt OK att ha gjort så:) i fen panik överhuvudtaget- så ovant och skönt.
    Kul att du hänger på rutkampen. Jag bestämde mig för att nu är det armar och rumpa som är i fokus. En sak i taget annars pallar inte jag 🙂 Du o Matia är tuffare 😉

    1. Jag har kommit på att allt handlar om att utmana mig själv i skrivande stund. Har aldrig pressat mig själv förr. Anledning är att när någon pressar mig gjorde jag tvärtom men idag gör jag tvärtom och går al in! 😉

Kommentera

