Bokstavskombinerad?

Kanske inte undgått så många att jag är en fartfylld,engagerad, idéerik, pratig och rätt rolig person med stort hjärta!  I går träffade jag en gammal vän som på skoj sa ”du måste ha en bokstavskombination, jag förstår inte hur du orkar. Själv orkar jag knappt ta mig ur soffan!”

Kanske är det så, kanske jag har en kombination. Det är inget jag tänker forska i. Jag mår inte dåligt, tvärt om snarare skitbra och om jag då måste ha en bokstavskombination så är det okej för mig.😀

För mig handlar det bara om att jag orkar med sånt jag inte orkat under stora delar av mitt 45åriga liv. Rätt enkelt svar tycker jag själv. Jag älskar livet, jag njuter av varje sekund och varför då sitta i soffan och titta på när det svischar förbi?

Förr var jag jävligt tjurig! Om någon sa gör si, då gjorde jag så, motvals, avig och envis är en rätt bra beskrivning. Jag var till och med så motvals så om jag försökte utmana mig själv så gjorde jag tvärt om!

Idag har det slagit över åt andra hållet. Jag älskar att anta utmaningar för att jag kan och jag orkar och jag vill! Jag vill inte vara en lat mamma som är ett dåligt föredöme för barnen. Jag vill visa att det är aldrig för sent!

Så med det sagt så har jag upp på all annan träning anmält mig till Rutakuten.😆 Det var en av mina goa läsare Maria som naturligtvis skulle utmana mig på den! Så nu ska vi i 8 veckor träna magmusklerna de lux! Skickade in min anmälan och bild i går. Det var kanske inte så där superkul att fotografera magen MEN som Maria skrev ”förebilden ska vara hemsk :)”. Min mage ser ut som den gör och jag skäms inte för det. Jag har ju trots allt gått ner 32 kg, burit tre barn och levt livet.🙂 Så här är den, dagen innan Rutakuten startat! Om 8 veckor kommer nästa magbild!

minmage20130118

Nu är det dags att klä på sig som en lök för på dagens planering står skridskoåkning på sjön och sen kolla hockey!

Sen vill jag passa på att påminna om årets kamp! Anti-jante och dåliga ursäkter-kampen! Vi måste våga skryta! Vi måste våga vara ärliga mot oss själva och vi måste våga fråga om hjälp!

Bild7

14 thoughts on “Bokstavskombinerad?

  1. Jag önskar att någon skulle uppfinna en billig kräm som krymper skinnet. Tittade på min mage och mina lår i morse och tänkte att dom ser ledsna pga av hängande skinn ut fast ägaren är glad. Fast jag tycker att du ser bra ut på fotot!
    Körde två cirklar för rutakuten i morse🙂
    Jag har nog flera bokstäver, typ hela alfabetet, jag med🙂

    1. i dag fick jag ännu en diagnos. Jag fick höra att jag hade milf.😉
      Idag blev det rockring 5 minuter. Kör igång med akuten appen i morgon!

  2. Här är ytterligare en som lockades ”i fällan” av Maria.😉
    Vilken viktresa du har gjort! Imponerad!

    1. tackar!!!
      Ja den där Maria hon är en jäkel på att få en att hänga på🙂 Men det är jag glad för! Nu kör vi!!!

    1. Joline, det där gick rakt in i mitt hjärta! Tack, den kommentaren att jag har en härlig inställning till livet kommer jag spara och suga på för alltid!
      Kram Lotta

  3. Jag har en boksavskombinatin; LAT! Och de värkar som den sitter väldigt djupt…. Men jag hoppas den går att lindra iaf😀

    1. Tomtan, nu är det dags att latmasken får flytta ut! Börja med att berätta för den att det räcker nu och att den måste flytta sen kan du skriva flyttkort!😉

Kommentera

