Det är ALDRIG för sent!

Hur många gånger känns det inte som om man missat tåget för att man inte började banta på måndagen eller på det nya året. Hur många gånger har man inte ”förstört” dagen för att man syndade lite och automatiskt slår reptilhjärnan på som säger ”strunt samma, det är ändå förstört” och så man fortsätter att äta dom där chipsen eller vad det är som man syndade på.

Känner du igen dig? Jag vet inte hur många tåg jag missat eller dagar som varit förstörda! Det är galet när man tänker efter men personligen så tror jag det var en försvarsmekanism som slog in. Det ÄR jobbigt att gå från att vara en galet sockerkonsumerande latmask till att äta sunt och motionera och man måste vara otroligt motiverad och målmedveten för att komma över första fartguppet man stöter på.

Har ni hört talas om Ernestine Sheperd?? Lägg hennes namn på minnet! Ernestine är 75 år(!!!) och här är hennes berättelse!
Filmen är lite mer än 11 minuter lång men jag lovar, den är verkligen värd att titta på! Om man inte var motiverad förr så blir man det!

Det är aldrig för sent! Ernestine är ett levande bevis! 😉 75 år! Hennes namn stavas respekt!

Ernastine

 

 

10 thoughts on “Det är ALDRIG för sent!

  1. Kanoners!! HÅller med i varje tum om de missade tågen och ”det är ju ändå kört”…
    Och jag hurrar även för min mamma! 75 år i höstas och då 10 kg lättare än i januari. Livsstilsförändring som heter duga – börja med ombytt träning på Medley vid 74 😉

    1. Fantastiskt Jenny! Vilken mamma du har!
      Min svärmor fyller 85 år om 3 veckor och hon var med i viktväktarna förra året och gick ner 15 kilo! 😀 Det är ALDRIG för sent!

  2. Så sant som det är sagt! Det är ALDRIG FÖR SENT! Varje dag är en ny dag med nya möjligheter! Även om man har ”halkat” för en stund, så måste man inte fortsätta att ”halka”. Inget är ”förstört” som du skriver, men jag vet själv hur jag har tänkt och känt innan. Om jag ”missade” mitt mål, så tyckte jag att jag lika gärna kunde ”förstöra resten också”. Hur dumt är inte det då? Det är väl bättre att göra bättre val än det man just gjorde när man ”missade”? Som jag skriver på min sida: Om jag kan, så kan alla – Det är aldrig för sent att göra ett nytt försök! 🙂 Ernestine är ett lysande exempel på det! 🙂

  3. Precis!! Jag ” halkade efter” idag, eller jag valde att ta ett litet glas vin och att moffa i mig flera nävar chips och dipp. Äter rätt strikt i veckorna ( började nya livet för en mån sen, minus 3 kilo på 3 v) jag har varit så hungrig och sugen på gotta i flera dagar. Så nu tillät jag mig att äta. Känns väl inte helt bra men jag tog det beslutet. I morgon är det långpromenad och nya nyttiga tag : ) Gillar din blogg!!!

    1. men då har du inte halkat efter utan du har gjort ett medvetet val som var bra för dig just idag och du gör ett val att i morgon inte göra samma sak! Bra där!!!!!!

      Tusen tack Nina!!!

  4. Men shit vilken kvinna!!
    Nu kan jag ju inte gnälla över att gå upp 03:45 på mornarna innan jobbet för morgon joggen!! 🙂

    Att hitta på alla världen ursäkter för att få frossa i sej nått verkar vara ett universalt kvinnofenomen.
    Men nu äntligen vid 37års ålder har poletten trillat ner och kan äntligen säga att jag medvetet väljer mina ”snedsteg”..

Kommentera

