GIIIIVAKT! Uppställning! Framåt MAAARSCH!

Ibland känner jag mig som en general! HAAALT! Stanna upp! Läs här, gör si, gör så! Tjatar, försöker peppa och motivera.

”Lotta du är såååå duktig och disciplinerad, det är därför du lyckas” USCH så tråkigt det låter!

Disciplinerad? Det måste vara stans tråkigaste ord och jag är inte tråkig och framför allt så har jag inte tråkigt!
general
Jag tror snarare det är så att jag har så sjukt kul att det är därför jag lyckats!
Hade ni hört hur jag nästan satt och bråka med Tapio, min viktväktarkonsulent för ett par år sedan om dom förhatliga promenaderna så hade ni varit övertygade om att jag ljuger idag när jag säger att jag älskar mina powerwalks.
Tapio sa, ”den bästa vardagsmotionen är att gå” Mitt svar var ”kan man ta bussen dit?” Tapio sa ”Lotta, gå ut i skogen där det inte finns vägar och där det inte går några bussar.” Mitt svar var ”Jag beställer en taxi.” Så där höll jag på jämt, skämta om det för att slippa.

När jag läser tillbaka i min blogg ser jag att det bara är ett år sen jag verkligen hatade att promenera men jag gjorde det. Envist och disciplinerat. Idag handlar det inte om disciplin, idag handlar det om ett val jag gjort. Jag har valt att göra det roligt och så är det med allt jag gör idag. Jag bestämmer mig för att göra det roligt, jag gör ett aktivt val av mitt liv.

Idag har jag valt att gå milen och rocka rockring 20 minuter, men innan jag gör det måste jag tipsa om ett otroligt blogginlägg jag läste idag. Jag kan egentligen bara säga AMEN och rekommendera er att läsa Christophers blogg. Den kommer jag att följa!😀

6 thoughts on “GIIIIVAKT! Uppställning! Framåt MAAARSCH!

  1. Jag får erkänna att jag inte var så pigg på att börja promenera själv när jag satte igång i somras, men nu känns det som ett ”positivt måste” för mig. Jag vill ha min promenad varje dag. Får jag den inte utomhus så kör jag den på bandet hemma. Tänk att gå från att inte vilja till att längta efter precis samma sak. Lite lustigt det där. Man ska aldrig sluta förvånas!😉

    1. visst är det härligt när man blir lite beroende?! Nu tränar jag både simning och på gym så det blir inte så många pw i veckan men när man väl är där är det som om allt släpps loss!

Kommentera

