Galen eller glad?

Ibland får jag höra saker som ”du kan inte alltid vara så positiv”, ”Man måste få klaga ibland”, ”Du stöter väl också på motgångar.”

YES! Det gör jag! Många gånger till och med men jag har gjort ett val här i livet och det är att försöka tänka positivt när det gäller mig själv och min lycka och välgång. Detta har gjort att även när vågen inte varit min bästa vän så har jag ändå vetat att i slutändan så kommer jag ha nått mitt mål.

För många år sedan läste jag en dikt som jag fortfarande än i dag tänker på.

O HUR LJUVLIGT ATT VARJE MORGON FÅ GÅ IN I SITT EGET TEMPEL OCH I ÖDMJUKHET MED ÖPPNA HANDFLATOR TA EMOT DAGEN ÄNNU ORÖRD SOM EN PÄRLA I SIN MUSSLA MEN PÅ VÄG ATT ÖPPNAS UPPTÄCKAS FYLLD AV MÖJLIGHETER ÄNNU EN PÄRLA ATT I KVÄLL TRÄ UPP PÅ TRÅDEN INTILL DE ANDRA SKIMRANDE RUNT MIN HALS – Eva Jagrell Ur Dansa min själ.

Du bestämmer själv hur din dag ska se ut! Om du vaknar på morgonen och gör ett aktivt val att ”idag är en bra dag” så kan dagens eventuella motgångar vara lättare att möta.

OBS OCH PS! Så klart går det inte att vara så jäkla glad varje dag och så klart måste man få klaga. Men försök välja positivt, man mår så mycket bättre.
Det finns 100-tals appar till smartphones idag som är bra hjälpmedel om man tycker det är svårt!

Idag lever jag på endorfinångorna från gårkvällen! Då gjorde jag ett inhopp som croupier på en stor personalfest. 430 pers. För 25 år sedan jobbade jag som croupier och jag kan säga att det var som att komma hem och kvällen gick alldeles för fort! 😀 Hoppas verkligen på fler inhopp i framtiden.

Veckans träning och mat:
Idag: Skridskor – Tagliatelle med lövbiff och svamp i krämig gräddsås
Måndag: Simma – köttfärssoppa
Tisdag: Gym – Varm kycklingsallad med Bulgur/Quinoa
Onsdag: Vila – Sukiyaki på lövbiff
Torsdag: Gym – Fish n’ Chips (hemmagjord potatis i ugn, lättpanerad torsk, remouladsås)
Fredag: Simma – Middag på stan!
Lördag: Powerwalk – Tacos
Söndag: Gym – Pastasöndag, recept ej bestämt.

6 thoughts on “Galen eller glad?

  1. Jag gillar din inställning! 🙂 Visst, alla dagar kanske det inte är så lätt att vara glad och tänka positivt, men om man försöker hitta lösningar på problemen, så är hälften vunnet! 🙂
    Kul med veckomatsedel och träning också. Vi kör också med veckomatsedel och träning här hemma. 🙂 Det blir enklare att hålla sig till målen då eftersom vi storhandlar en gång i veckan.

  2. Behöver man vara galen ELLER glad?
    Varför inte bara vara galet glad!?! 🙂
    Du har verkligen en skön inställning till ALLT å det gör mej galet glad att få läsa 🙂

Kommentera

