Allting måste ha en början!

Min resa började för 1 år och 20 dagar sedan och den fortsätter MEN här kommer en liten knorr på resan, jag börjar en liten ny resa i resan så att säga. 😉

För ett tag sedan bloggade jag om dom där som klagar över 3-5 kilo hit eller dit. Jag har aldrig varit där. För mig har det alltid varit 20-30 kg som jag behövt gått ner.

Nu tillhör jag dom där!

Senaste månaden har jag vägt mig varje dag för att kontrollera hur min viktkurva ser ut från en dag till en annan. Vad som chockerar mig lite är att jag trots idogt tränande och bra mathållning inte gått ner mer än 1,5 kg.

viktkurva en månad

Nu börjas det. Kampen emot dom sista kilona. Jag har inte bråttom men nu tycker jag att dom där sista 3-5 kilona ska sluta jävlas med mig!

Tänker inte banta men jag måste helt klart förändra någonting. Frågan är vad?
Fast jag tror jag vet vad det beror på. Jag är inte så noga (eller rättare sagt inte alls noga) med att väga och mäta maten vilket gör att jag säkert äter lite för mycket just nu. En anledning kan vara att jag är så less på väder och årstid just nu. Jag vill ju ha vår så jag kan börja träna inför topploppet och tjejmilen!

Så därför bestämmer jag att i morgon är det en nystart!

Jag ska mäta, väga, räkna och skriva upp var enda liten förbrukat, förbränd och förtjänad kcal i min ShapeUp club app och jag ska anteckna precis allt! Det enda jag saknar i min app är smileys så jag kan markera dagen humör.

smileys

 

Idag ska jag i alla fall bota mitt dåliga humör (fast egentligen är det inte så dåligt men säg inget till min man för jag har använt det som en orsak till att få shoppa lite kläder :lol:) i ett köpcentrum och handla något fint till mig själv! (opps..räknas förresten det jag handlade på postorden i går?)

2 thoughts on “Allting måste ha en början!

  1. Hej!
    Här har du en trogen läsare, men som inte kommenterat innan:-)
    Jag hejjar på dig o tycker du är grym!
    Jag sitter själv med mina sista 5 kg, och jag kan ärligt säga att jag kan träna ihjäl mig utan att det händer så mycket! 5 mil löpning, 3 h på cross och nada. Men denna v har jag uteslutit alla kolhydrater (utom grönsaker), och i gi rivstart-anda käkat kött o ost och nu händer det grejer! Jag orkar träna längre, är mättrare, äter mer och går ner fort! Ett litet tips bara:-) Hejja oss!:-) jag förväntar vara 5 kg lättare till 18 april, håll tummarna:-) /emma

    1. Hej Emma!
      Va kul att ”träffa” dig!
      Tusen tack för tipset! Det ska jag tänka på. Problemet är att jag älskar mina frukostmackor och speciellt dom min man gör varje morgon med kärlek 😉 men jag kan helt klart se över dom efter lunch.

      Vi fixar det här förr eller senare! Får försöka se det som en nyttig lärdom. 😀
      Jag börjar i alla fall få lite mer förståelse för ”dom” som ska gå ner 3-5 kilo där det verkar hopplöst ibland!

      Du får gärna berätta mer om dig! Lite nyfiken hur din resa ser ut!
      Ha en underbar dag!

Kommentera

