Vilken hästspark!

Tjohej i gatan vilken kick jag fick av att bestämma mig för att ”nystarta”.

Att packa träningsväska, planera mat, scanna av alla produkter för morgondagen i ShapeUp Appen och att ställa klockan var inga som helst problem.
Vaknade 2 sekunder efter klockan satte igång och flög upp, drog upp persiennerna och STIRRADE IN I EN VIT SNÖVÄGG!

”#¤%&@!! Är mina uppriktiga känslor för lappmögel (även kallat för snö) men storsint som jag är så bestämde jag mig åter igen för att detta är en bra dag och det ska bli fantastiskt roligt att upptäcka dagens alla hemligheter.

Det roliga började när jag skulle cykla till gymmet. Oplogat, minst 10-15 cm snö och blött. Jag cyklar i normala fall väldigt fort, 2440 meter tog 12 minuter och 40 sekunder! Det är verkligen bara att skratta för vet ni vad, JÄKLAR vilken träning! Jag kommer få dösnygg rumpa tack vare all snö.😆 Inget ont som inte har något gott med sig eller hur!

cykla till gymmet i snökaos

Väl på gymmet blev det 30 minuter intensiv konditionsträning och 45 minuter tungt styrkepass mage och ben.

Jag har ätit 8-10-12-14 och kl 16 ska jag ta en banan. 17.00 står jag på gymmet igen för ytterligare ett konditionspass.

Känner mig otroligt motiverad men framför allt mycket gladare. Och som jag skrivit tidigare, man blir lyckligare av träning. Endorfinkicken man får är som en hel hästspark! Två artiklar i ämnet. Träna dig lycklig! och IFORM.

En annan sak som gör mig otroligt glad är musik och jag lyssnar på det jämt. Nu har jag kanske inte den mest normala musiksmaken utan jag lyssnar mest på Metal. När jag tränar på gymmet ska det vara högt, snabbt och hårt i lurarna typ Metallica när jag springer så ska det vara progressiv house så som Swedish House Maffia, när jag simmar bubblar det bara i öronen men när jag solar eller ska sova så ska det vara soft.

Har du musik i lurarna när du tränar? Vad lyssnar du på för musik? Om du har en Spotify lista eller annan lista så dela gärna med dig!

Ni vet väl att musik ökar uthålligheten vid träning?! Om du har Spotify finns det mängder av listor för löpning, powerwalks, cykling ja allt du kan tänka dig så det kan jag varmt rekommendera!

Till sist måste jag få tipsa om en myslåt som ger mig vårkänslor. :) Chris Lindbergs My Ship is coming in (låtens länk går till Spotify).

19 thoughts on “Vilken hästspark!

  1. Jag kan inte träna om jag inte har musik i öronen!!
    Styrketräning är det KLART metal/rock som gäller – känner mej tuff och hård då😉
    Kondition på löpband är det energigivande ”gör mej glad musik” tex John Lindberg Trio – då går det undan!!
    Ute jogg & promenad är det ljudbok som gäller,,, man ska ha lite av varje.

    Ombyte förnöjer🙂

      1. Tycker jag absolut du ska göra!

        Smaken är ju som baken – Men jag gillar att lyssna på någon form av ”polis deckare” Så jag har plöjt igenom C.Läckberg, Marie Ljungstedt, Jussi Adler Olsen(dansk), Hammarbyserien av Carin Gerhardsen och just nu håller jag på att lyssna på ”En nästan vanlig man” av Öhrlund & Buthler. Lätt lyssnat, underhållande & lagomt spännande!

        För min egen del är det jätte viktigt med bokens uppläsare & mina favoriter är Katarina Ewerlöf & Stefan Sauk.

        Så gör slag i saken🙂

  2. Du är så GRYM Lotta!!!!
    För det mesta funkar musiken som spelas på Itrim, annars ber jag dem byta😉
    Ute mår jag ofta bra av att bara ha tyst även om musik är peppande. Vi får se om det behövs musik när jag börjar 12 veckors löpträningsprogammet på måndag . Ja, du läste rätt – än en gång är det bloggandet som styr😉 Jag visste inte att jag tänkte börja på måndag förrän jag skrev det nu 😉😉

  3. Hahaha… du är så rolig Lotta! *lappmögel*.. Snygg rumpa är inte fel! Cykla försiktigt i den hala snön bara.🙂 Hur gör man när man delar Spotify-listor? Jag är lite trött på min musik och vill ha nytt nu.🙂

    1. nu har jag lagt till dig som favorit på Spotify så du kan hitta mig. Där kan du gå in och leta i mina listor. 128 bpm är ett grymt bra powerwalktempo.

      Annars måste jag rekommendera appen Tunigo som är kopplat till Spotify!

      1. Aaaah… då fattar jag vad som hände på Spotify, för jag fick upp en ”1” som vägrade gå bort hur mycket jag än försökte hitta vad ”1” bestod av. Jag såg ditt tips, men fick inte bort siffran och undrade om jag gjorde något fel… hahaha… Det är inte lätt att bli äldre. Då förstår man sig inte alltid på ”tekniken”.😉

        Tack igen för tipset! Jag har lyssnat på mina pw:s.🙂

Kommentera

