Dancing queen!

I 5:an fick barnen frågan ”vad gör era föräldrar?” När det var dags för vår dotter att svara på frågan så tänkte hon lite annorlunda än vad läraren frågade men så har hon alltid varit speciell. Hon svarade: ”pappa är punktrummis och mamma är ute och fester varje helg!”. Jo serru att… ni kan ju tänka blickarna vi fick på föräldrarmötet efter det.

I alla fall, vi är kanske inte som alla andra jag och min man men attans vad vi har kul och jag tyckte det var grymt kul att gå ut och ”festa”. Jag har alltid älskat att dansa. (från discomoves till via progressiv house till headbanger rock). Ibland när jag är ute och går smyger det in ett och annat danssteg. Under de perioder när jag vägt mindre så var jag jämt ute och dansa men så smög sig kilona på och i takt med det så blev det mindre dans för att till slut inte bli någon utgång och dans alls.

I går var jag ute för första gången på…ja jag vet inte hur länge och jäklar va kul jag hade!

Kvällen började med den sedvanliga rocken.😆

rockar

Jag kan väl sammanfatta kvällen så här: GRYM kcal förbränning! Naturligtvis slank en och annan kcal ner i strupen men jag tror jag förbrände dom lika fort. Hade turen att träffa på en yngling (26 år som vill rocka loss med tanten ;))  från Marocko som älskade att dansa lika mycket som jag gör och vad vi dansade! Jag har en grym träningsvärk idag!:mrgreen:

Vaknade med ett leende på läpparna som sprack upp till ett skratt! Vågen stannade på UNDER 70 kg! -34,6 kg and still counting! 2,4 kg närmare bestämt!

under70

Jag försöker tänka tillbaka och se siffrorna 104 kg på vågen men vet ni, den bilden är för alltid raderad.

Nu ska jag byta om ge mig ut på en uppfriskande promenad! Risken är stor att det kommer slinka i ett och annat dancemove.😉

22 thoughts on “Dancing queen!

  1. Jag vet inte riktigt vad folk har för bild om hur föräldrar ska se ut. När min ena dotter gick i åttan sa en mamma till en av hennes klasskamrater att hon var glad att jag bytt klädstil till en som mer passade min ålder… Eh? Tråkkärring.

    Låter som du hade en toppenkväll.
    Har jag missat det eller har du ett viktmål?

    1. ååå så avundsjuk den ungens mamma måste varit på dig.😆

      nja eller ja eller så. Jag sa först till mig själv under 70, sen 68 och nu 67. Men inget är hugget i sten

  2. Men Lotta!!
    Du är ju helt amazing!!!🙂
    Snygg är du oxå & vilka lyckligt lottade barn som kunde säga så.

    Grattis till ditt minus & tack för energiboosten du just gav mej🙂

  3. Härligt Lotta!!! Jag älskar oxå att dansa och vad snygg du är på rockbilden!!!🙂 När jag åker till syrran kanske vi ska samla ihop oss och ta en sväng ut och shaka loss tillsammans!!!

  4. Att dansa är en underbar form för motion. Jag älskar att dansa och gör det alldeles för sällan!!
    Fortsätt dansa!!!🙂

  5. Hahaha… barns kommentarer är ju bara bäst, även om det kan bli lite pinsamt ibland!!😉

    Du är grym som har kommit så långt i din viktminskning! Den resan är inte att leka med.

    Du skriver att du har ”raderat bilden av när du vägde som mest”. Jag sparar den bilden och har som bakgrund i min mobil. Då ser jag den varje dag och påminns om att jag aldrig vill dit igen. Det funkar väldigt bra för mig!🙂

    1. nja jag har raderat den mentala bilden av 104 kg på vågen. Jag tog aldrig kort på vågen tack och lov. Bilder på att jag var stor har jag massor av och jag har accepterat att det var så jag såg ut men jag väljer att undvika dom då dom inte gör mig lyckligare.😀

Kommentera

