Inställt på maxfart!

Efter en festfylld helg så avslutade jag starkt med att spendera hela söndagen i soffan. Tror jag har rest mig 5-7 gånger för toalettbesök och mat annars har jag suttit här och jag har gjort det riktigt bra. 100% vila inför en vecka som kommer gå helt i svart.

Ett av mina fritidsintresse är AIK där jag bland annat sitter som ledamot i styrelsen men jag är även väldigt sportintresserade så jag och min man går på i princip var och varenda hockey och fotbollsmatch. Just denna vecka är det AIK möte på måndag, hockey på tisdag, AIK fest på onsdag (som är mitt ansvar), hockeymatch på torsdag och så fyller AIK 122 år på fredag och då blir det firande.

Därför har det varit väldigt skönt att bara slappa hela dagen. Att vila är också en styrka men det är viktigt att man har en balans mellan vila och träning.

soffpotatis workout

Förr skämtade jag och sa ”jag vilar mig i form!” Att den formen var klotrund hade inte med saken att göra. Men skämtet är faktiskt inte bara ett skämt utan sanning. När man tränar bryter man ner kroppen och när man vilar byggs kroppen upp.

Själv kan jag ibland få lätt ångest för att jag måste vila men det beror på att jag tycker det är så himla kul att träna. Men vila innebär inte att man måste vara helt still. Det är okej att ta en promenad eller någon annan lågintensiv aktivitet.

Dags att packa väskan då veckan inleds med morgonsimning. Ha en fantastisk vecka, det tänker jag ha!

4 thoughts on “Inställt på maxfart!

  1. Klokt tänkt! Jag är också noga med att få vila. Jag har lärt mig att om jag låter kroppen vila så kommer lusten tillbaka, förr eller senare. I dag har jag till och med tvättat alla golv på nedervåningen 😉 Ha en rolig AIK-vecka!

  2. Det är viktigt för kroppen att få återhämta sig. Många kör bara på tills de stupar. Jag var en av dem. 😦 Nu har jag börjat lära mig och önskar dig en riktigt härlig vecka! 🙂 Kram! Maria

    1. jag kör gärna på och ogillar vilar. Känns liksom som att jag inte har tid eller vill vila men ibland så smyger det in en dag här och där. 😉
      Kram

Kommentera

