En komplimang är verbalt solsken!

Jag är en väldigt übersocial person som gärna slänger iväg ett hej för mycket än för lite.

Har dock fått lära mig 2 saker. På ett gym slänger man inga hej någonstans och man ska absolut inte LE åt någon annan.

Speciellt inte mot någon av samma kön.

Varför kan vi inte vara lite trevliga emot varann, uppmuntra varann lite och bara visa att vi faktiskt tycker att vi är bra.
Denna svenskheten behöver skakas om lite. Jag är övertygad om att vi alla mår bra att få uppskattning. Ett leende kan också vara uppskattning!

Jag är i alla fall oerhört glad, tacksam och jag känner mig ödmjuk inför ert engagemang i mig, min blogg och för alla härliga kommentarer ni ger mig. Mina varmaste tack till er alla!

Nu kan jag säga att jag har en sjuuuuk träningsabstinens. Har inte tränat på hela helgen så nu rycker det i var och varenda muskel. Simmade i morse och kände att jag hade en grym energi och att jag hade kunnat simma både 2 och 3000 meter utan problem. Problemet är att på måndagar stänger hallen efter 1,5 timma så man hinner bara med simma 1000, sola och sen göra alla morgonbestyr.

Satt och försökte få till mitt träningsschema för denna vecka och jag kan säga att det är inte lätt. Var enda kväll är uppbokad så som det ser ut nu så blir det morgonträning måndag, tisdag, onsdag, fredag. Är det någon som minns att jag köpte en Wakeup light väckarklocka för att få vakna till så där härligt på morgonen?? Nä det minns knappt jag heller! Det är ju jag som väcker tuppfan! 😉

Finns en sak som jag tycker är mindre kul med denna vecka och det är maten. Snabbmat stå på menyn på fyra av dagarna. Fördelen är att det finns så många bra alternativ mot tidigare och det finns ingen som helst fara för att jag skulle halka in på ett bananskal på Gyllene måsen eller liknande. Det lockar mig inte det minsta längre! 😀

15 thoughts on “En komplimang är verbalt solsken!

  1. Dottern kom just hem från gymmet och berättade hur ytterligare en tjej varit otrevlig mot henne på gymmet. Det tillhör tydligen vardagsmat… eller så är det grabbar som ska visa henne hur man gör och hon är nog mer vältränad än tjejen i videon…

  2. Underbar video men trist nog så ser man mycket av det på gymmet. Alltså kvinnor som har gymmet som ett spaställe

    1. jamen visst är det. Nu är det inte så många tjejer på mitt gym men vissa som är där är mer intresserade av att fotografera sig i olika poser än att träna.

  3. Att skrota runt på ett gym är verkligen speciellt!
    Det är som vissa har pinkat in revir å man kliver rakt över deras gräns bara man stoppar in huvudet 🙂
    MEN fortsätt att le och hälsa glatt – alltid retar det någon, eller vem vet…. En vacker dag kanske någon ler tillbaka(ser så ut i alla fall när dom tar i så dom håller på att sk**a ner sej 🙂 )!?

    1. idag började jag prata lite med en tjej när vi stod och gjorde oss i ordning! Och när hon gick vände hon sig emot mig, log och sa Hej då! 😀

  4. Hihi… jag känner igen mig så väl, men det har inget med kön att göra. När jag tränade på gym så var jag så fokuserad att jag gick in i min egen värld (och uppfattades säkert som en stroppig diva). Inne i ”den världen” så var jag helt okontaktbar. Mobilen var endast på för musikens skull och hörlurarna satt ”cementerade” i mina öron. Ibland blundade jag till och med när jag gjorde vissa övningar och folk inte kunde sluta att GLO!!!

    Ja, man kan absolut vara social på gymmet, men jag ger inte mycket för de som ska prata i telefonen och fota sig själv när de lyfter en hantel eller två, för det är det mesta de gör. För övrigt så ”lallar de bara runt” och det är störande, enligt mig. Alla är vi olika! 😉

    Om någon glatt hade hälsat (vilket aldrig hände), så hade jag glatt hälsat tillbaka!! 🙂 Dock troligen bara på väg in och ut ur gymmet. Väl inne var jag ”in the zone”… 😉

    1. jo men lite så är det och jag skulle aldrig prata med någon som tränar och är i the zone men just det här att man faktiskt kan le emot varann och säga hej när man dag ut och dag in träffar samma människor, sånt tycker jag är trevligt. 😉 Men jag kanske är lite onormal 😆

Kommentera

