I betraktarens ögon!

Ni vet hur tankar kan vandra ibland och just när dom gör det tänker man kanske inte alltid dom smartaste tankarna, eller hur? (mitt försvar!)

Här om dagen hade jag ont i magen och mitt under en tankevandring kom jag på att jag har inte en aning om hur jag ser ut egentligen. Varken på insidan eller utsidan och hur bra det vore om man hade en karta på sig själv i helformat och där man såg var sina egna organ var placerade så när och om man har ont så kan man gå till sin egna karta…. jo serru att som sagt… 😳
Så dagens ämne är insikt eller utsikt.

Om vi börjar med utsidan så ser vi oss själva i badrumsspegeln, kanske i en spegel för att inspektera dagens klädsen, en reflektion av oss själva i ett fönster eller ett foto taget när vi ler lite ansträngt in i en kamera. Vi är ibland eller ofta kritiska och tittar mer på skavanker än helheten. Jag gjorde i alla fall det.

gymmet svart afton

Så här ser jag ut genom era ögon och då ser jag ju att jag är smal!

Jag har allt flytt kameran som pesten men himlar vad det var kul att se sig själv numera.
Bilden där jag står med mikrofon i handen var jag medveten om att ni kompis tog men jag var för nervös för att bry mig just då. I dag när jag tittade på bilderna så var det inte det här vanliga ”men usch så fet, vilken dubbelhaka, men fy vilken hållning, kan jag sträcka på mig eller, vad jag ser hemsk ut” och så vidare utan ”wow vad fin jag är”! Det här är oerhört stort för mig. Tidigare så tog jag säkert 100 bilder och hoppades att 1 blev bra som jag kunde använda som profilbild men nu är risken stor att jag stannar i skottlinjen om det dyker upp en kamera.

Hur ser vi då ut på insidan? Har inte en aning och jag tror i ärlighetens namn inte att jag vill veta! Jag mår toppenbra och känner inte att jag har ett behov av att göra en checkup av innanmätet. Jag inser även att tanken på det där innanmätes schemat i naturlig storlek är lite väl….usch! Så länge jag gör vad jag kan genom att äta bra och träna så hoppas jag det är okej därinne i det okända. 😉

Idag är det alla hjärtans dag! Först och främst vill jag säga ”Jag älskar dig” till mig själv! Du är en sjujäkla bra tjej och du gör ett bra jobb med att ta hand om mig själv så puss på mig!

valentines-day-workout

Sen är det kärlek i överflöd till mina närmaste men också till mina vänner, folk jag känner, kollegor och andra som stör och berör! Ni är fantastiska! Ha en härlig alla hjärtans dag!

9 thoughts on “I betraktarens ögon!

  1. Visst är det fantastiskt när man känner så när man får se ett foto på sig själv? 🙂 Innan jag läste vad du hade skrivit och bara tittade på bilderna, så tänkte jag genast: ”Vad fin Lotta är”! Sedan så läste jag och såg att även du själv känner och tycker det. 🙂 Underbart! Det är så det ska kännas!! 🙂
    Ha en underbar Alla <3-ans dag! Kram! Maria

  2. Det där men ögonen är märkligt. Jag frågade i många år sonens far, när andra kvinnor passerade, om det var i den storleken jag var. Inte för att vara elak men för att jag saknade begrepp om hur jag såg ut tex bakifrån. Mer det märkliga var att jag aldrig jämförde mig med kvinnor i min storlek utan jag var övertygad om att jag såg ut som en strl 42/44 istället för 34/36.
    Fortfarande så ser jag mig själv med feta lår men hur kan jag då ha 27″ i jeansstorlek???

    1. jamen visst är det skumt!
      Jag har tex ett mått på 98 cm över höft/rumpan och jag tycker det låter som JÄTTEmycket! men när jag ser bilden på mig själv på löpbandet så ser ju jag att den inte är så stor! Snacka om synfel!

Kommentera

