Jag tycker inte om dig!

Jag har tidigare skrivit om vikten av en bra hållning, något som jag förr var usel på. Idag sträcker jag på mig och skäms inte över min kropp längre och som jag skrev i mitt förra inlägg så har jag börjat se mig själv genom betraktarens ögon.

SLUTA STIRRA PÅ MINA SKAVANKER!

Nä inte ni alltså utan jag själv! Jag har nog satt på mig för bra glasögon när jag valde att titta på mig själv så som jag ser ut för helt plötsligt ser jag degig mage, dubbelrumpa, gäddhäng och lovehandles. (Varför i h-vete man nu valt ett sånt namn för det där fläsket är då rakt inget jag älskar!)

”Okej, sansa dig kvinna, du har gått ner 34 kg och du har 2 kvar vad trodde du egentligen?”

Jag trodde naturligtvis inte att jag skulle få den perfekta kroppen, inte heller att jag skulle få några 90-60-90 mått men helt plötsligt finns det en önskan om en snygg kropp. Är det knäppt? Ska jag inte bara nöja mig med att jag faktiskt vunnit tillbaka hälsan?

Nä, jag tycker inte det. Jag vill ha ett mål och även om det ständiga målet är en bra hälsa så vill jag ändå ha ett mål att jobba för. Jag vill få en så fin mage jag kan utan operation och jag vill att baken flyttar tillbaka norröver.

https://i1.wp.com/static.tumblr.com/i8v0rpz/Vlvlhh3ag/i_want_the_perfect_body_by_gunnybunny420.jpg

Jag hittade en artikel om just detta i tidningen IFORM i går. ”Upp till kamp emot hat-valken” 5 enkla övningar. Jag är inte övertygad om att man på 8 veckor blir av med hat-valken då förutsättningarna är olika för alla men jag är övertygad om att man kommer kunna se en förändring.
jag tänker i alla fall försöka!😀

I fredags var jag och hämtade en kartong med kläder jag beställde för 1 vecka sedan på nätet. Jag måste skicka tillbaka ALLA kläder då jag har beställt helt fel storlek. Där hade jag helt fel glasögon på mig. Det tar verkligen tid att lära känna sin nya kropp och att se på den med rätta ögon. Förr hatade jag min kropp för att jag var fet, nu ogillar jag celluliterna och skavanker men samtidigt är jag nöjd över vad jag har uppnått.

Är det alla dessa känslor som gör att man hela tiden strävar efter perfektion? Är perfektion ett tillstånd knoppen hela tiden försöker uppnå?
Det enda jag vet är att jag tror på mig själv och har jag lyckats gå ner 34 kg så är inget omöjligt!

Nu är det dags att springa till gymmet och påbörja förvandlingen.

13 thoughts on “Jag tycker inte om dig!

  1. Oj, jag vet precis vad du menar🙂 Endera är det så att kraven ökar eller så är det att man vänjer sig och behöver nya mål. Jag vet inte men jag får jobba med att acceptera daller, celluliter, magbristningar, rynkor o häng lite här och var. För hur jag än vänder och vrider på det så är allting bättre än förut. Det finns ingenting i det gamla som är bättre. Men visst vill man göra det man kan, både för att må bra och se ok ut.

    Jag hade inte träffat dig när du var modell större men jag kan säga att du är kanonfin både i kroppen och som person. Så träna på bara, det hjälper och om allt inte går att träna bort… låt det vara så då. Du är bra ändå!!🙂

    1. precis så är det! Mot nya mål!
      Samtidigt är det så typiskt Jante att man känner att man ska behöva ursäkta för att man blivit lite ”kräsen”😀 Men jag ska inte ursäkta mig utan jag ska träna på och så får vi se. Jag drömmer ju om tunna axelband på klänningen till midsommar!😉

    1. läste det och såg din pil och det blev anledningen till att jag tog en längre titt än räknat med. Jag som oxå är nöjd. Man kanske inte är riktigt riktig ibland😀

  2. men jag tycker att dom är lite tveksamma vad gäller sanning i ”I Form”. Valkarna är fett och fettvalkar försvinner när fettprocenten går ner och fettprocenten går ner när vi håller diet. Däremot kan vi forma musklerna under valkarna så att dom är redo när vi dietat bort fettet. Frågan är om man som kvinna vill ha hur låg fettprocent som helst?
    Blir jag mycket fettfriare än vad jag är nu kommer min rumpa och lår att bli mindre ja men även resten av kroppen. Ansiktet kommer att se håligare ut och jag kommer att se gammal och sliten ut. Jag funderar mycket på det där. Hur jag vill se ut och vad det är värt.

    1. och man kan inte punktbränna heller nej det är alldeles sant och precis som du skriver vad är det värt.
      Jag har ju aldrig sett såna här små”fel” tidigare i och med att jag för det mesta min kropp varit ett enda stort fel så för mig är detta nytt och helt okänt.
      Men nej jag vill absolut inte få den här håligheten och se gammal och sliten ut så det tåls verkligen att tänka på.

  3. Jag förstår precis vad du menar och tackar för länken!🙂 Den tänker jag ”låna” och tipsa om i min blogg!
    Å ena sidan så tycker jag att du ska vara superstolt över att du har lyckats så bra som du har gjort. Å andra sidan så förstår jag också din önskan om att sätta nya mål och vad skulle det vara för fel på att göra det? Det är ju DIN kropp och det behöver inte handla om att må dåligt. Tvärtom. Det kan handla om att må så bra som man någonsin kan!🙂 Är inte det något som man kan få sträva efter varje dag?
    Om du mår bra av att gå ner så mycket som du har gjort, så good for you!
    Om du mår bra av att gå ner ett par kilo till, så har du rätt att göra det!
    Om du vill forma din kropp med hjälpa av träning, varför skulle du inte göra det?
    Om du vill avstå från onyttigheter därför att du känner att det är något som du mår bra av, ja men då får ju du lov att göra det.
    Om du väljer att göra på något annat sätt så är även det DITT VAL och det har ingen annan med att göra. Det innebär inte på något sätt att du vill ”klanka ner” på dig själv och bara se det dåliga hos dig.
    För mig är det positivt att ha en önskan om att vilja förbättra sig och utvecklas på ett sätt som man själv gillar!🙂 Kram! Maria

    1. tyvärr har vi lytt under Jantelagen i så många år och det är ett mönster som är så svårt att bryta men i år då jäklar! I år är det anti-jante som gäller!😀

  4. Det är lite som när man renoverar hemma. Eller rättare sagt INTE gör det. Då ser allt beboeligt ut och det är ”jämna plågor” så att säga. Sen byter man ut en toastol, målar om i ett rum och HERREGUUUD vad taket har blivit gult. Måla måla tak. Tills man ser att alla dörrar blivit så fruktansvärt fula och behöver bytas ut. Ja…så håller det på. Samma är det nog med kroppen. Fokus flyttas hela tiden och när nåt blir fräscht så ser allt det andra ännu sunkigare ut. Men ips vips så har man inget sunkhus utan ett topprenoverat kanonhus. Så det är helt enkelt bara en renovering som pågår. Lycka till med slutfinishen!❤

Kommentera

