Träning är en belöning, inte ett straff för att du har överätit!

Så var det äntligen måndag igen! Jag är en sån där otäck och hemsk måndagsälskare som vaknar med ett leende och studsar upp! 😀 (känner att det bubblar ett *mohahahaha* skratt i mig)

En av anledningarna är att jag morgonsimmar och jag kan inte nog bedyra hur underbart detta är.
Nej, det har inte alltid varit så roligt men som med det mesta handlar det till 90% om inställning också.

Jag väljer att göra det en mysig grej och så avslutar jag det med en lyxfrukost macka på jobbet. Jag bränner ju kcal när jag simmar och det är inget jag kan spara på så det blir min måndagsstarter.

På eftermiddagen brukar jag försöka pressa in ett pass på gymmet men idag blir det en härligt uppfriskande powerwalk i snöslabbet! Nä jag har inte tagit några rosa tabletter utan jag lever på ångorna av morgonsimningen och endorfinkickar.

Så här är det när man har ett flow och tränar med 12 timmar i mellan. Man kan alltså se till att hela tiden uppnå det här härliga endorfiruset som gör att man mår så bra och det räcker med 20 minuter! OBS! Träningen behöver inte vara tuff, hård eller intensiv var enda gång utan huvudsaken är att man rör på sig. 😀

Förr avskydde jag verkligen allt vad träning heter och ska jag vara ärlig som tror jag att jag har fuskat mig igenom all träning i livet. Under skoltiden hade jag alltid mens när det var gymnastik och när jag blev äldre så var det helt klart rökningen som ställde till det vilket gjorde att jag oftast låg halvdöd efter 3 minuters träning.

Idag är det svårt att få stopp på mig och i går körde jag ett magpass från helvetet vilket resulterade i att jag gick hem och var nära på att spy men lika glad var jag för det.

Folk frågar hur jag hinner och hur jag hittar motivationen.
Det har blivit som en god cirkel. Jag tränar, jag blir glad, jag vill träna mer. Jag bloggar, jag får komplimanger som peppar mig, jag vill motivera och peppa tillbaka. Ringar på vattnet!

Förr tyckte jag aldrig att jag hade tid och att jag jämt var i farten, idag undrar jag hur i hela friden jag tänkte. Det enda jag gjorde var att sucka, klaga och levde i ett tillstånd av konstant proppmätthet sittandes i min soffa.

magiska piller

Ett friskt och hälsosamt liv säljs inte på burk. Det har kostat mig svett och tårar men det har varit värt var enda droppe. Den eufori jag känner idag är verkligen lön för mödan!

(En liten rolig parentes om ordet eufori som jag tycker är ett störtskönt ord och som jag känner beskriver mig bra är ordets förklaring på wikipedia: Eufori är en stark känsla av lycka som kan förekomma vid samlag eller stark förälskelse och bland annat kan framkallas som en berusningseffekt av vissa droger…. :lol )

I morgon ska ni få ett par citat som har hjälp mig upp ur soffan fast jag verkligen inte haft lust!

Kommentera

