Varför just idag?

Har ni haft sån där dag när ni sedan länge bestämt att ni ska på fest och JUST den dagen vaknar ni med antingen bad hairday, en finne från helvetet i ansiktet, mensvärk från Östergötland eller en mage som ser ut som om du är gravid i 5.de månaden?

Det är one of those days!

I kväll ska vi på en gala med jobbet och vi har köpt in klänningar som är väldigt tajta som alla vi tjejer ska ha. JUST idag samarbetar INTE min mage och jag! Den är svullen, den bubblar och lever om och den skrattar åt mig.

För ett år sedan hade jag bekymrat mig över att sopsäcken jag köpt inte hade varit tillräckligt stor, idag bekymrar jag mig över en lätt svullen mage och vet ni, det känns egentligen fantastiskt fast jag hade ju hellre önskat att det varit just den där bra magdagen idag när man ser sig i spegeln på morgonen och känner sig smal.

Visst har det hänt att man planerat utgång till helgen men känner sig lite så där *one of those days* och önska att magen var liten mindre. Just då har någon av dom två stora kvällstidningarna en stor artikel om hur du kan förlora 1 kilo i vikt på 24 timmar…eller INTE!

Jag har vägt mig varje dag i 1,5 månad och jag kan nästa lova att banta ett kilo på 24 timmar är näst intill omöjligt!
Vissa dagar har jag valt att fasta just för att magen behövt villa och detta borde då innebära att jag dagen efter väger mindre. Men nä! Det har till och med varit så att jag dagen efter en fasta vägt mer för det handlar ju även om vad jag åt 2-3 dagar innan. Dessutom som jag skrivit tidigare samlar kroppen på sig mer vätska under vissa dagar i månaden och det enda som skulle hjälpa dig att bli av med 1 kilo just den dagen skulle vara total tarmtömning och uttorkning. Då kanske man kan tappa det där kilot men frågan är, hur bra skulle man må på kvällen när det var dags för utgång?

Då är det bättre att se till att ingen fokuserar på skavankerna utan på det man kan påverka så som frisyr och make up. Jag är på inga sätt något proffs på att sminka mig eller fixa frisyren och det brukar alltid bli samma gamla ögonskugga och hängande hår. MEN det finns proffs och jag har hittat ett en på nätet som jag brukar kopiera! Linda Hallberg är utbildad Make up artist och hårstylist som gör galet läckra frisyrer och sminkningar.

Frisyren på bilderna (ja frisyren är det ni ska titta på nu och INTE på vad jag gör. Foto från en personalfest och … ja så där gör vi på våra fester) har jag kopierat från Lindas blogg. Organiserat kråkbo kallar hon den för.

frisyren

Så i kväll blir det att fixa till frisyr och sminkning a la GALA så ingen tänker på att min svullna mage. Å andra sidan har dom 100-tals som kommer till galan ingen aning om hur min mage ser ut i normala fall.🙂 Ja ja, logik a la Lotta!

17 thoughts on “Varför just idag?

  1. Jag har ofta ”problemet” att jag tror att jag ser smal och fit ut. Sen passerar jag en spegel och gissa om jag blir lika förvånad varje gång! Ha så kul!

    1. i know the feeling men vi har en otroligt skev självsbild. Tänk om man kunde se på sig med andras ögon och faktiskt få se det dom ser!

Kommentera

