Ramlade på målsnöret!

Den 9 februari dansade jag salsa av glädje! Vågen visade 69,4 kg och min glädje visste inga gränser. Jag hade bara 2,4 kg kvar till min nysatta målvikt!

SEN VET I FAN VA SOM HÄNDE!? eller jo…

viktkurva under 70
Den 20/2 var vi på Galan! Det räcker kanske att titta bilderna och på menyn där ja…och så kanske kasta ett litet öga på glasen…

Jo men visst! Dessutom var det 3 veckor där jag hade fullspäckat schema, trött på lappmögel och kyla och otroligt trött på att kliva upp på morgonen för att träna.
Hade detta hänt för ett år sedan hade jag nog gett upp där och då men nu visste jag att jag skulle komma tillbaka ännu starkare och med en stor portion kunskap.😀 Bara för att kalorierna är i flytande form är dom inte mindre till antalet!
Nu har vi lärt oss det…till nästa gång.😉

Jag måste säga att jag fortfarande känner det som att jag går på ett minfält när jag äter ute eller om det är fest. Vad kan jag äta, hur mycket kan jag äta, varför i helvete ställer värdinnan fram salta pinnar framför MIN näsa, hur många glas vin har jag druckit?

På lördag ska vi träffa ett gäng kompisar innan och efter hockeyn och ta ett par öl och på måndag fyller vår dotter 18 år så då blir det restaurangbesök och champagne! VARNING! MINFÄLT!

Nu har jag tränat stenhårt denna vecka och jag kommer lägga in ett par extrapass nästa vecka också men det är verkligen en balansgång. HUR gör smala människor? Hur gör ni som hållit er målvikt ett tag?

Det är inte hela världen eller en katastrof om jag hamnar över 70-strecket igen men det är så otroligt retligt.
Samma sak var det när jag gick från 90 till 80 kilo och från 80 till 70 kilo. Jag tyckte jag stod och balanserade på det där strecket hur länge som helst. Jag vet ju att jag förr eller senare kommer klara det och som jag sagt tidigare: Jag har ingen brådska. Jag har hela livet på mig!

Min motivation just nu:

15 thoughts on “Ramlade på målsnöret!

  1. Det tar ju ett tag innan kroppen hittar balansen. Där 69 kilo blir din normalvikt och där den kommer att pendla plus minus den vikten.
    men människor som gått ner i vikt och håller vikten kan ju inte släppa efter… en dag eller två funkar men sen är dom gamla fettcellerna redo att låt sig fyllas igen. Så är det bara.

    1. jag ska nog lära dom där gamla fettcellerna ett och annat. Testar med att spöa skiten ur dom nu på gymmet och i simbassängen😀 Vet att fettcellerna har ett sjukt bra minne och att dom är långsinta men jag är envis som synden!😉

  2. Jag ska sätta mina celler på kurs för att lära sig bättre Och min hjärna. Och min karaktär. Nä, föresten, karaktär måste jag nog köpa ny.

  3. Ja, hur gör smala människor? De gör på samma sätt som andra människor med annan vikt som inte förändras. De har en balans mellan kaloriintag och kaloriförbrukning. Då stannar man på samma vikt med en diff på något kilo hit eller dit.
    Jag har själv klurat på samma sak eftersom det är den största utmaningen för mig när jag har nått mitt mål. Att BALANSERA min vikt. Det är inget problem att vare sig gå upp eller ner för mig. Det svåra är att balansera vikten. Därför kommer jag aldrig sluta räkna kalorier igen som jag har gjort förr. Jag kommer inte att sluta väga mig heller eftersom det ger mig stor hjälp att göra det när jag vill hålla min vikt.🙂

  4. Grattis till dottern idag! Sitter och tittar på bilder från när våra barn var småttingar, så söta de var redan då.😉 Glöm inte bort att fira er själva också, ni har ju 18-årsjubileum som föräldrar idag!

    Kram till hela familjen från oss i Skåne

    1. ja herreje! Satt och tittade på bilderna i går när jag gjorde ett litet collage från första åren och undrade verkligen var har tiden tagit vägen!
      Vi ska äta en 18-års middag hela familjen idag!
      Kram på dig!

    1. kan nästan tro det! Sitter utan internet hemma, firat dotter 18 år och tränat tränat tränat😀

      Men nu är jag back in biss!

  5. Hej Lotta. Tack för en fantastiskt inspirerande blogg. Jag undrar hur man gör ett sådant där diagram. Eller iallafall vad diagramtypen heter så jag kan googla det🙂 Keep up the good work🙂

    1. Hej Sanna!
      Tusen tack!
      Det har jag gjort i excel sen har jag bara kopierat diagrammet och sparat det som en bild.
      Välkommen tillbaka!

Kommentera

