Tänk vad ett ~ O ~ kan ställa till det!

Möjligt – Omöjligt, Inspirerad – Oinspirerad, Motiverad – Omotiverad…

Ett O kan göra många kilos skillnad.

För mig kändes det ett tag Omöjligt att stanna under 70-kg strecket men i stället för att låta det där O.et bli större så valde jag att radera det och göra min målsättning möjlig. Och här är jag, på 69 kg sidan sedan 5 dagar tillbaka.😀

”Du är så otroligt motiverad, jag kan inte jag har inte ork” ”Usch tänk om man hade din karaktär…”

Jag har också varit där när jag tyckte allt var omöjligt, hopplöst, utan framtidsutsikter och så vidare men vet ni vad, det handlar om HUR mycket man vill!
Vill man så kan man!

bootcamp

I går kände jag mig som killarna på bilden.:mrgreen: En vän kom och bad om hjälp. ”Lotta, nu MÅSTE jag gå ner 5 kilo”

Vi pratade i drygt en timma och jag tror jag skrämde skiten ur henne för hon har checkat in på gymmet 2 gånger redan och skickat rapport-bild på maten.😉

Jag har även kommit i kontakt med ett par andra som bett om min hjälp och för mig är det otroligt stort. Mitt mål är att bli Hälsoinspiratör så jag är otroligt taggad och ser fram emot att få följa tjejerna på sin resa.
Nu drar vi i gång ”Jaga kcal’s Boot Camp!” och raderar alla O vi hittar och driva latmaskarna på flykt.

En rätt intressant diskussion uppstod här om dagen i en grupp jag är med i på Facebook där en kände att det gick rent åt fanders och tips och råd haglade. En hel del av tipsen var av karaktären ”ja jag förstår då rakt inte varför man ska hetsa, tokträna, räkna kcal, jag passar minsann på att njuta och må bra samtidigt som jag går ner i vikt.”

????? Jag njuter mer än jag någonsin gjort tidigare, jag mår så grymt bra så hade jag mått bättre hade jag blivit odräglig och jag ÄLSKAR att tokträna, räkna kcal och jag har KUL!

Så jag vill här och nu krossa alla idéer om att bara för att man håller strikt diet, tränar, tackar nej till semla och alkohol så lider man inte! Snarare tvärtom! Jag har lärt mig älska livet och mig själv på ett helt annat sätt idag än tidigare!

Adepter: Det var första lektionen i Boot Camp! Nu kör vi!

14 thoughts on “Tänk vad ett ~ O ~ kan ställa till det!

  1. Folk tror att viktnedgång handlar om att ha ett tråkigt liv, att aldrig äta något gott, att försaka det mesta. jag vet inte vilka metoder dom brukar använda sig av men jag känner mig inte sugen att prova nån av dom.

    1. Kan det vara så här att man tror men vågar inte testa för att det faktiskt kan vara gott att leva utan semla men ve och hu att försöka. ”Jag måste försvara min semla in i döden” – läget som gör att man inte vågar testa?

  2. Jag håller med dig fullständigt! Att banta är inget straff och jag äter och dricker gott varje dag!🙂 Det har jag gjort ända sedan jag började för drygt ett år sedan. Ibland unnar jag mig något extra, men i det stora hela så försöker jag att hålla mig till bättre alternativ. På vilket sätt skulle det vara ”trist, tråkigt eller jobbigt”? Jag önskar att fler vågade prova och se själva.

  3. Du är klok som en bok Lotta!!
    Varför tror alla att man mår dåligt av att välja bort vissa saker & ”bara ta nått extra ibland”
    Livet för många (inkl mej själv)går ut på att äta- men varför(???)sötsaker hela tiden. Då blir det ju inte så gott som bara ibland🙂

    1. hahaha klok som en bok!😉 Du är ju för go!
      Ja det är väl försvarsmekanismen ”RÖR INTE MIN SEMLA” som sätter in. Den heliga kon får inte offras…

  4. Jag tycker att det ena ger det andra mycket. Innan jag kom igång med träningen ordentligt så hade jag inte sug efter den slags mat jag har nu, nu längtar jag efter fisk hela tiden till exempel. Men visst slinker det ner mindre bra saker oxå, men med ett annat medvetande om vad det får för konsekvenser.

  5. Har aldrig mått så bra (med undantag för dunderförkylningen😉 och aldrig varit i sådan form i hela mitt liv! Det är INTE tråkigt🙂 Klokt skrivet som vanligt Lotta!

Kommentera

