My boy lollipop!

Idag var det en sån där härlig dag när man vaknar 06:02 och inser att 1. det är lögn i helvetet att somna om 2. det är bara att kliva upp innan jag börjar låta för att väcka min man 3. bara att gilla läget.

Åt en kanonfrukost kl 08:00 (EN LÖRDAG?!?!) och två timmar senare hade jag satt på min powerwalk mundering samt mina viktmanschetter (totalt 4 kg) och gick ut och tjänade ihop 503 kcal. Efter det körde jag med rockringen i 20 minuter så jag hade bra med kcal på mitt dagskonto.

Och det kan jag säga att jag är glad för! I och med att jag bestämt mig för träning i morgon så avstår jag alkoholen idag men man kan ju äta…

Vi gick på bio och kollade Die Hard nr 5. Innan vi gjorde det gick vi och köpte lösgodis. Exakt så här såg det ut i min påse! Lite mer än 2 hekto blev det och nu sitter jag här och smakar socker i mun. Det är inte gott, jag känner mig inte god och jag undrar varför! godis

Inte ”varför” för att jag ångrar mig för det gör jag absolut inte utan ”varför” för att jag egentligen inte tyckte det var gott och redan efter 6-8 bitar började jag känna avsmak. Jag bestämmer mig för att skita i att analysera den frågan och istället bestämma mig för att om jag blir sugen så gör jag som Kojak och tar en klubba.

KLUBBA

Min godispåse kostade säkert 1000 kcal och räckte ca 30 minuter. En klubba räcker nästan lika länge och innehåller inte ens en bråkdel. Klubbor är ju oftast enbart socker som har 387kcal per 100gram. Väger klubban 10gram så är det 38kcal. Eller så får jag lära mig att Ha proteinbar i fickan. Lösgodis blir det i alla fall inte och det är både för att jag nu har en trist eftersmak i mun, inser att jag egentligen inte gillar det och för att det är inte bra för mig.

I morgon bitti (för jag kan väl inte sova i morgon heller?!) så blir det minst 60 minuter i bassängen, ett snabbt styrkepass för att avsluta dagen med ZUMBA! 😀
På kvällen blir det proteinbarsbak av Pauluns Granola Kakao och Hallon. Mitt nya favorit”godis”!

18 thoughts on “My boy lollipop!

    1. 4 dl Grenola hallon kakao smak (kör i mixer så den blir lite finfördelad)
      2 dl proteinpulver chokladsmak
      2 msk riven kokos
      1-3 msk kokosmjöl
      2 msk honung eller agave sirap
      0,5 dl mandelsmör (eller annat nötsmör)
      0,5 dl valfri mjölk
      Blanda, tryck ut på smörpapper, lägg in i kylen. Klart!

    1. Kojak var ju cool …. 😉 Sen räcker ju en klubba länge ända tills det känns som om munhållan klibbar ihop av socker

  1. 161 kcal för en proteinbar på 55 gram.
    Idag gjorde jag på :
    1dl/ 34 gram finmald kokos 183 kcal
    2 dl/ 100 gram Grenola Hallon-Kakao 170 kcal
    1 dl/ 35 g Dalblads proteinpulver choklad 140 kcal
    30 gram Sevan jordnötssmör utan socker 188 kcal.
    20 gram agavesirap 62 kcal
    ca 40-50 gram laktosfri mellanmjölk 20 kcal mjölk

    Och denna bar innehåller hela 40 g protein 😀

  2. Det är lite lustigt för jag kände likadant själv igår när jag åt smågodis och pizza. ”Tillfredsställelsen” uteblev lite på samma sätt som när jag slutade att röka och testade att röka en cigg eftersom jag var så röksugen och insåg att den smakade skit…
    Nä, jag får göra som du och Kojak. Köra ”Lollipop-style” nästa gång och riktigt mat istället. Det blir så mycket godare och färre kalorier! 🙂

    1. det är fantastiskt gott!! Här kommer mitt recept.

      161 kcal för en proteinbar på 55 gram.
      Idag gjorde jag på :
      1dl/ 34 gram finmald kokos 183 kcal
      2 dl/ 100 gram Grenola Hallon-Kakao 170 kcal
      1 dl/ 35 g Dalblads proteinpulver choklad 140 kcal
      30 gram Sevan jordnötssmör utan socker 188 kcal.
      20 gram agavesirap 62 kcal
      ca 40-50 gram laktosfri mellanmjölk 20 kcal mjölk

      Och denna bar innehåller hela 40 g protein 😀

  3. Hej!

    Jag håller på med en sida om proteinbars, vad de olika barerna har för syfte.. protein, energi, deff osv.. kom gärna med tips ska jag försöka få till en bra samlingssida 🙂

    Med vänlig hälsning
    Niklas

    1. Såg att Swebaren hamnade trea. Är för mig en klar etta. 😀

      Jättebra och informativ sida och jag saknar inget men om du vill får du gärna lägga till egna recept på bars.

Kommentera

