Gratis är gott!

Motion behöver inte kosta en massa pengar. Ett par justa skor (och det har man förhoppningsvis) så kan man ut och gå eller springa och samtidigt tanka på med gratis D-vitaminer (om solen skiner).

Sen jag upptäckte hur kul det var att träna har jag velat prova på olika saker. Magdans, Yoga, Kangoo Jump är några nya utmaningar jag gärna vill göra men man vill inte gärna köpa ett årskort utan att fått prova först så jag söker på nätet.

Stockholm har en sida som heter ”Gratis i Stockholm” där man kan söka både på dans, motion och sport. Man kan även testa att googla på ”prova på gratis _ _ _ _ _ (vad du nu vill söka på) i Stockholm”. Och dansa Zumba är precis vad jag ska göra idag!

Jag har 0 och absolut ingen koordinationsförmåga när det kommer att göra som en instruktör. Dansa kan jag men att få ihop det där med armar och ben efter instruktioner är helt omöjligt! Men jag ger inte upp för jag älskar verkligen att dansa så idag ska jag ge det en chans!
zumba
Sätt igång, googla och våga kasta dig ut i det okända! Du kanske gillar det! 😀

7 thoughts on “Gratis är gott!

  1. Jag har testat zumba med mina två vänsterfötter och höfter som beter sig som stelopererade, gick sådär. Sh’bam går något bättre. Men kul är det!

  2. Kul med utmaningar! Du kommer fixa det ha roligt och känna dig nöjd och stolt efteråt 🙂 och visst är det kul med 0 koordination och när man rör sig som ett kylskåp haha

Kommentera

