Är det någon som vill hoppa utför stupet med mig?

I 40 år gjorde jag inget utanför det vanliga och var det någon som sa förändring så slog jag bakut! Så en dag för ett par år sedan berättade vår VD att vi blivit uppköpta. Jaha tänkte jag och för första gången accepterade jag bara utan att klaga. Vet ni, det var jätteskönt!!!
Jag behövde inte stå överst på barrikaderna och skrika ut min vrede eller ta på mig rollen så medarbetarnas talesman och gå runt och klaga till allt och alla. Jag kunde inget göra och det var en så härlig känsla!

Efter det lärde jag mig att förändring var inte alltid till ondo utan kan många gånger leda till förbättringar. Nu var detta inget jag lärde mig under en dag utan det har tagit tid men idag gillar jag förändringar. Det är lite pirrigt och kittlande att inte riktigt veta eller ha koll. Och är det något jag är så är det kontrollfreak så ni kan ju tänka er storleken på detta!

komfortzonen

Det har som sagt tagit år för mig att komma hit där jag är i dag men jag är tryggare, mår bättre och har roligare än ja jag vet inte sen när och detta trots att jag numera tar steget ut i det okända!

Denna lärdom tror jag är det som tillslut fick mig på rätt spår. Jag vågade sluta med mina mat jag åt tidigare, jag vågade ta mig till gymmet trots att jag trodde det var mer Terminator över maskinerna än redskap, jag vågade skriva och blottlägga min vikt i Expressen trots att den alltid varit min stora hemlighet och jag vågade prova ny mat!

VILKEN VÄRLD som öppnade sig för mig! Det är magiskt och jag tycker ärligt det är roligt att vakna varje morgon oavsett om det är måndag eller lördag för man vet aldrig vad för roligt som kan hända. 😀

I förra veckan hade Facebook en av sina berömda konferenser där dom berättade att nu kommer vår timeline att se annorlunda ut igen. Det första jag gjorde var att ställa mig på kö för att få den nyheten först. Det första många andra gör är att gilla grupper som heter ”Bevara Facebook som det är!” Ibland hjälper det inte hur mycket vi än skriker, utan vi får helt enkelt lära oss att acceptera det nya. Och istället för att stå en fronten av Nej-Sägare så prova att  ställ dig på Ja-sidan. Dom som skrek högst förr gillar Facebook som det ser ut idag och om man frågar så vill dom inte byta tillbaka till hur det var tidigare.

Vi är vanedjur! Vi går samma promenadstråk för vi kan det, vi vet hur lång tid det tar och det kräver inte mer än vanligt av oss. Vi köper samma mat och vi äter vår tacos på fredagen!
Det är charmigt i sig om man trivs med det men om man inte provar ta steget så vet man aldrig vad för nya roliga saker man kan upptäcka så häng med mig utför stupet! 😉

 

7 thoughts on “Är det någon som vill hoppa utför stupet med mig?

  1. Jag älskar förändring så pass mycket att det stör folk och så pass mycket att det inte är någon idé för mig att ha relationer 😉

    1. Tänk så lite tid folk måste ha som hinner störa sig på andra för att dom är positiva, glada, gillar förändring eller sticker ut på annat osvenskt sätt. Jag tycker folk bara klagar på att dom har så lite tid men det hinner man med! 😀

Kommentera

