Mitt liv, en kurva!

Viktkurvor, energikurvor, formkurvor och MIDJA!

Jag har hittat den!!! Midjan!

Tänk, och jag som har letat så. Ett tag trodde jag bara det var en skröna den där midjan.😉

Jag vet inte hemligheten, jag är inte proffs men jag kan säga så mycket att jag tror på Rockringen!
För jag har rockat och rockat och rockat, mycket och ofta sen jag fick rockringen den 12/1. -5 cm sedan dess!

Det bästa av allt är att jag tycker det är kul att rocka! Jag älskar kurvor!😀

Mitt Boot Camp har idag fått en uppgift och det är att se över sina egna kurvor. Hur ser energikurvan ut egentligen? Är det mycket toppar och dalar eller är kurvan rak?

Förr i tiden när det var myket att göra så stressade jag, blev irriterad och otålig och tankade på med godis, läsk eller annan snabb energi för att få ork. Visst fick jag det under en väldigt kort stund men sen dalade orken som en sten i vatten och jag tappade åter igen tålamodet.

Idag är jag sockerfri och jag tankar på med mat och energi varannan timma vilket gör att jag hela tiden har ork och ett helt annat tålamod idag.
Humöret kan även sitta i maten. Det ser jag bara på vissa i min omgivning som bryter ihop om dom inte får mat. (läs min man och son ;)) Nä, så farligt är det inte men visst har maten och mattiderna olika betydelser för oss alla. Det finns dom som klarar 3 mål mat om dagen, det finns dom som äter massor på en viss tid sen inget och så finns det vi som äter ofta.

Det viktigaste är att man mår bra och att man vet vad man gör.
Det har jag absolut inte alltid vetat utan jag har experimenterat hej vilt med olika bantningskurer vilket har lett till otroliga besvär. Idag mår jag tack och lov bra och om jag vill prova nya råd och rön så läser jag på både en och två gånger innan jag huvudstupat hoppar in i nya matvanor.

9 thoughts on “Mitt liv, en kurva!

Kommentera

