Det gick åt helvete!

Men jag gräver inte ner mig för det så man kan väl säga att det gick bra i alla fall.

Vi tar det från början.
Det är nu över 1 år sedan jag började min resa mot en livsstilsförändring och jag har lärt mig massor på vägen. Jag har lärt mig hantera sötsug, känslan av för mycket och proppmätt.

I onsdags åkte jag till Göteborg för att jobba på TURmässan. På en mässa brukar utställare locka med godis, dryck och mat. Dessutom brukar vi gå ut och äta tillsammans vi som jobbar och det är fest.

Jag kände mig otroligt stark dagarna innan och hade en övertygelse om att det här fixar jag lätt. Kollade naturligtvis upp var mitt gym låg och packade ner träningskläderna.
Så kom avresedagen. Jag vaknade med en förkylning från helvetet med grym snuva men kände mig ändå rätt fräsch i kroppen och laddade med Ipren och halstabletter. När vi hade fixat allt med mässan, installerat oss på hotell och jobbat klart så packade jag träningsväskan och gick till Fitness24Seven. Även om det är samma gymkedja så är det annorlunda och man kan inte maxa träningen fullt ut men det var en bra gymtimma och jag kände mig nöjd. Gick hem och gjorde mig i ordning för middagen.

PhotoGrid_1364029662864

Den intogs på Kometen. Löjromstoast, Oxfilé på ben och Peach melba. Vatten till maten. Jag kände mig mätt men tycker ändå att jag har kontroll. Efter det gick vi hem för att ladda för torsdagen då mässan öppnade.
Nu ska jag inte tråka ut er med fakta men jag kan säga så mycket att jag höll emot i ca 4 timmar sen gick det inte längre! I montern bredvid oss hade dom laddat på med minipåsar med mini-hallon-lakrits-döskallar som för övrigt är mitt favoritgodis. Det blev ett par påsar och även övriga montrar fick besök för jag skulle ju bara provsmaka…

Nåja, det var väl inte så farligt och vi stod och gick ju ändå hela dagen så låt gå då. Middag på kvällen intogs på Manfreds och där tog jag deras klassiker Äkta Wienerschnitzel och naturligtvis tog jag en hel sådan. :/ 2 kulor sorbetglass till det. Vatten att dricka.

Så här långt känns det ändå inte så farligt och jag hade ändå sagt till mig själv under torsdagen att ”okej Lotta, detta får vara din fest” men på fredagen fortsatte frossan och den slutade först när jag landade på Bromma flyg på fredagskvällen.

Nu sitter jag här lördag morgon och ser tillbaka på veckan och konstaterar att det är otroligt svårt att motstå frestelse.
Jag är inte besviken på mig själv utan jag inser bara att jag inte är så stark men att jag ändå har blivit otroligt stark, jag har blivit stark i psyket för jag bryter inte ihop och faller tillbaka i mitt gamla självdestruktiva överätande utan jag ser det som en lärdom och nu känner jag ett otroligt jävlar anamma! Jag faller tillbaka till min nya sunda livsstil istället och DET känns underbart!

Inget ont som inte har något gott med sig! 😀

11 thoughts on “Det gick åt helvete!

  1. Jaaa, jag håller med. Det som gör dig stark är att bryta och gå tillbaka, klättra upp ur gropen och fortsätta på vägen och inte stanna kvar i träsket. Så himla bra inställning!!! Vi faller dit ibland, så är det. Problemet är att hitta tillbaka men det gör du. Du är jättestark Lotta!!!

  2. Ja, just det – du faller tillbaka till din nya livsstil efter att ha levt loppan matmässigt ett par dagar. Jag förstår inte dina sura smileys, jag antar att du haft det roligt? Bra? Ätit gott?

    1. vet du, det förstår inte jag heller!! TACK för att du ser det som jag vill se det men inte tänker på att se det! 😀

      Det har varit grymma dagar 😉

  3. Jag tror inte heller det gör något om man gör så ibland, bara man är stark nog att ta sig tillbaka direkt så det inte fortsätter…
    Den styrkan har du Lotta och jag jobbar stenhårt på den…
    Igår så var jag till affären och handlade och gick förbi lösgodiset som var laddat rejält inför påsk och som är min stora svaghet… En liten påse tänkte jag och plockade i… Men jag ångrade mig innan jag gick till kassan och tänkte hur jag skulle må, när jag stoppat i mig det där, så jag la bort påsen… Det var ju bra så jag slapp och slänga ut det genom rutan den här gången! Ha ha ha 🙂 Jag tror inte jag fixar att äta något sånt än..
    Har saknat dig på Boot Camp de här dagarna Lotta!!! Trevlig Helg!!

  4. Helt rätt av dig tycker jag!! Du var borta några dagar, levde livet lite annorlunda än annars. Och med det kommer lite annan mat på menyn. Jag tror att det är de som gör att man orkar alla andra dagar. Jag åt och drack gott under ett dygn, sedan var jag åter i mina nya vanor igen : ) oj vad jag njöt under detta dygn.. Haha!

    1. visst är det så och jag njuter av att jag idag är starkare och faller tillbaka till den sunda livsstilen istället för att tänker ”det är kört” och börjar överäta igen! 😀

      Vi är grymma!

    1. Tack! Ja det är just det där upp och hoppa som jag lärt mig nu att jag klarar av istället för att falla tillbaka till sunkträsk! 😀

Kommentera

