Vad har du för ursäkt?

Blir ni också så där otroligt pirriga och glada i kroppen när våren visar sig? Så där så man bara har lust att springa och och köra ett Ronja vårskrik! Eller så kan man åka och köpa nya löparkläder! Hittade ett fantastiskt erbjudande på Stadium där dom tog 399 kr för vind/vattenavvisande jacka och byxa från Soc. (OBS! Ej sponsrat inlägg tycker bara det var så fantastiskt bra pris!)

Nu kan jag inte skylla på vind eller vatten längre men å andra sidan så har jag inte behov av ursäkter längre!
Min kropp och knopp har nämligen ställt in sig på hälsa. Det vill säga, oavsett om jag hamnar i en svacka eller dras ner i sunkträsket tillfälligt så vill kroppen tillbaka till hälsomode istället för ohälsa som tidigare.

Detta är absolut inget som har hänt över en dag utan jag har fått jobba för det men jag lovar det har varit värt var enda sekund. Och nu kommer belöningen!
Jag var ju i Göteborg och där blev det väldigt mycket och lite till av godisintaget men se när jag ställde mig på vågen i morse så var den snäll och visade 69 kg. Precis som när jag åkte! Snacka om lön för mödan.

Nej, det är inte lätt att räkna, väga, mäta, tänka, planera, träna, läsa på och konstant tänka på en sund kosthållning men å andra sidan om man nu VILL lyckas med träning, om man nu VILL ställa in livet på hälsa istället för ohälsa och om man nu VILL  vinna kampen över sin övervikt så är det dags att sluta upp med alla ursäkter!

”Stackars mig, jag kan inte stå emot, jag har syndat, jag orkar inte, godiset ropar på mig, min semla är helig och jag har rätt att festa på helgen” och så vidare och så vidare.
Vet ni, antingen får man lära sig att leva med övervikten och ohälsan eller så tar man i och gör en förändring.

Ursäkter så som ”jag har ont hit eller dit, jag kan inte just nu eller det är så svårt” är för mig snarare signaler på att man inte är motiverad just där och då.

Om man verkligen vill så kan man!

jag kan motivation

”Det är ju lätt för dig att säga nu när du är klar!”

Ja det är det men ni ska veta att jag har sagt detta från dag 1! Från den dagen jag bestämde mig för att denna gången så ska jag inte ge upp så har jag sagt ”Vill man så kan man!”.

Dessutom, klar är jag inte. För när är man klar? När man nått en målvikt? När man lärt sig äta rätt mängd mat eller när man kommit igång och tränat?
Jag tror det är allt det + alla formsvackor, toppar, kurvor och dalar man ska lära sig att hantera utan att återfalla i gamla vanor.

Om du känner att du har rätta viljan men behöver en spark i baken så är det bara att hänga på mitt Boot Camp på Facebook! 😀 Maila mig på jagakcal@gmail.com så skickar jag länken!

One thought on “Vad har du för ursäkt?

Kommentera

