Det är en utmaning att anta utmaningen!

För var jag livrädd för allt som var jobbigt och jag hade alla ursäkter i världen för att slippa. Idag går jag först i ledet och säger ”Kom igen, utmana mig då!”

Varför? Jo för att jag kan! För första gången på 46 år känner jag mig så otroligt säker på mig själv att om någon säger ”Gör det” så säger jag ”Ja visst! Vill du att jag gör det fler än en gång?”

Jag utmanade mig själv i 28 dagar i min PT-kamp då jag tränade varje dag, åt enbart ”ren” mat och uteslöt allt godis, alkohol och snask.
Just nu är jag med i Squats utmaning 30 dagar. Dag ett började vi med 50 squats för att dag 30 avsluta med 250 st.
Om 30 dagar börjar vi med Burpees utmaning! 😉

För ett år sedan hade jag nog idiotförklarat mig själv att ens komma på tanken.
Men åter igen tror jag allt handlar om att kliva ur sin komfortzon och att våga ge emot Jantelagen och tala om för sin omgivning att ”jag kan, jag tror på mig själv och jag är stark”.

http://anamariao7.files.wordpress.com/2012/05/we_can_do_it.jpg

Om man inte vågar utmana sig själv så vet man aldrig vad man klarar. En person jag ser ofta på gymmet är den där typiska som inte utmanar sig själv. Hon springer lite, lyfte lite vikter och gör det där vanliga. Inte en gång har jag sett sen augusti att hon ändrar träningsrutin, ökar på vikter eller testar nya övningar. I och för sig ser jag inte henne varje dag men tillräckligt ofta för att se att hon inte kliver ur sin komfortzon.

En bloggare jag följer skrev hur hon hade svårt att komma igång att springa igen om hon började gå så en dag bestämde hon sig för att springa och gå var 5.de minut. Ja ni kan läsa själva. 😀  En utmaning om något!

Idag har jag inte direkt någon utmaning jag räds, varken fysiskt eller psykiskt för jag har lärt mig att även om jag misslyckas så kommer jag inte hamna i mitt destruktiva beteende igen utan jag kommer resa på mig, borsta av mig och försöka igen… och igen… och igen! Det är en utmaning i sig.

Är du redo att anta en utmaning? Vågar du kliva utanför din Komfortzon? Den här utmaningen börjar vi om 28 dagar! Häng på du med!
Burpees

8 thoughts on “Det är en utmaning att anta utmaningen!

  1. Jag ramlade just in på din blogg och blev SÅ glad :). Vilken härlig resa du har gjort – sjut bra jobbat! Jag ska vara med i PT-kampen nu och vägder ca 100kg, så jag hoppas att jag lyckas med en liknande resa under det kommande året!! Du ser verkligen sund och assnygg ut 🙂 Grymt!

    1. Tusen tack Anna! Vad glad jag blir att du gillar den!
      Det inspirerar mig att fortsätta skriva!
      Välkommen tillbaka och berätta hur det går för dig och lycka till! 😀

Kommentera

