Efter 20 år hände det!

Han bar mig över tröskeln idag min kära man. 19 år efter bröllopet så orkade han äntligen ta mig i sina armar och bära mig. Och vet ni, det var en häftig känsla att bli buren. Det var första gången i mitt vuxna liv jag tillät någon att ens försöka lyfta mig. Men när min man fick höra att vågen visade 68 kg idag så var han tvungen att testa. Och det gick som en dans! 😀

Under våra 21 år tillsammans så har jag alltid vägt mer. Mycket mer! Han är 187 cm lång och har väl snittat 85-87 kg. Själv är jag 176 cm och har snittat mellan 85-93 kg.

blog cartoon make me look fat

Han har alltid varit världens bästa stöd och supporter och när jag började med ShapeUp Club appen ja då gjorde han samma sak. Skillnaden är att han går ner på två veckor sen håller han vikten. Idag väger min man ca 78 kg och får ligga i för att inte gå ner i vikt.

Nu har jag 1 kg kvar sen har jag nått min målvikt! Det känns magiskt och samtidigt märkligt. Jag som alltid tillhört dom överviktiga. Nu kan jag inte säga vi eller oss längre när man pratar om övervikt, jag är inte heller en bantare utan jag är en braviktig människa. Jag är …normal om man nu ens kan sätta in det ordet i en mening som handlar om mig. 😉

Det blir en ny erfarenhet och jag ser verkligen fram emot den! För att nå dit har jag bestämt mig för att bli sockerfri så mycket det nu går. Det är egentligen inga problem för jag har tappat intresset gör godis. 1 dl lösgodis är ca 320 kcal. 2 hekto = 800-1000 kcal. Det räcker för mig! Dessutom är påskgodis ännu en sån där helig ko som jag ogillar! Man MÅSTE inte äta godis bara för att det är påsk! Man kan…..spela klädpoker tex. Glad Påsk och ta det lugnt med sockret!

15 thoughts on “Efter 20 år hände det!

  1. Heja Dej, gött att snart kliva över mållinjen & sedan kuta några ärevarv!! 🙂
    Har föresten också en go gubbe som stöttar mej i ur & skur – helt ovärderligt.

    1. trots vår långa promenad idag så blir det fasiken en löprunda i morgon! Har till och med lust att springa NU!!!
      Visst är dom fantastiska karlarna 😀

  2. Vilken grej och vilken man! Ja blir glad när jag läser om människor som levt ihop o evigheter och som verkar ha ett bra liv – sånt underlättar ju även när man söker nya mål i livet.
    Har han släppt ner dig nu då? 😉

    1. Han ligger och ojar sig om ont i ryggen! 😀

      Nä då, han sa i går att han gärna gör om det! Han fick till och med in att det är bra styrketräning för honom. 😉

    1. Den var otrolig och jag kunde slappna av i hans famn!
      Det har hänt att man mött nån som velat testa ett kramlyft och då har jag alltid spjänat emot, skrikit nej och ställt mig på tå (är ju 176 cm lång så det är inte så lätt att lyfta mig från marken) men nu slappnade jag av och bara den känslan var…WOW!!

  3. Grattis till snart målvikt!
    Jag har glufsat godis i dag, alldeles för mycket egentligen. Och inte är det så jäkla gott heller! Men det är veckan innan mens och min kropp är så sötsugen under den veckan. Ingen ursäkt egentligen! : ) drack även ett glas rött till middagen. MEN nu är det nog med gotta för denna gång. Gillar inte när det ” spårar ut” har ju inte hållt på med den nya livsstilen så länge…men en sak är säkert och det är att jag tänker aldrig falla tillbaka i gamla vanor helt. Lätt att känna att man misslyckats när man äter utanför sitt nu vanliga intag. Känner även att min kropp mår dåligt av sockret, får mer hjärtklappning osv men ändå äter jag. Grrrrrr : )
    Nu ska jag ta en kvälls promenad! Några kalorier bort : )

    1. Att komma till den medvetenheten du har gjort är en livsstilsförändring om något!
      Du vet vilken vecka det är och du vet varför du tagit ett beslut du egentligen inte är nöjd med och du vidtar åtgärd. BRAVO!!!! DET är stort!

Kommentera

