Det pyser över!

Träffade en vän på gymmet idag som även är med i Boot Campen och vi började prata om motivation och träning.

Tack I för inspirationen till dagens inlägg. 😀

”Det är så lätt för dig för du har det i dig”, ”Jag kommer aldrig träna varje dag som du gör” sa I när vi prata om hur mycket man tränar i veckan. ”Det är så lätt för dig du är så framåt till skillnad mot en annan” sa I angående att jag avstår alkohol till förmån för träning.

Jag måste klargöra en sak. Jag har inte ”haft det i mig” hela livet. Med ”DET” tror jag att I menar motivation, drivkraften och viljan. Om jag hade haft ”Det” i mig tidigare så hade jag inte varit en överviktig latmask med usla ursäkter för att röra på mig.

Motivationen, drivkraften och inspirationen har kommit i takt med ökad ork, med ökad träning och med ökad hälsa.

”Jag är så morgontrött” sa I när vi pratade om när och hur ofta man hinner träna. Det var jag med! Jätte-morgontrött a la king men jag bestämde mig för att det var dags att ändra på det. Jag stod nästan och grät av trötthet på gymmet första gångerna jag var där 06:00. Men jag gick dit igen, och igen, och igen….Jag vann över mina egna negativa känslor och tankar. Det är ju inte så att jag studsar upp varje morgon jag har morgonträning men jag väljer att gilla läget. Varje dag!

”Idag kommer det att bli en bra dag!” Är mitt val. Även saker som antal träningspass, att anta utmaningar, att våga försöka lite mer även om det gör ont och även om jag inte tror att jag kan så väljer jag att försöka.

Jag har ”DET” i mig idag men ni får inte glömma att det inte alltid har varit så. Och det enda jag kan säga är att om jag kunde så kan ni! Det finns inga hemliga knep, inget hokuspokus eller genvägar utan bara en vilja att förändra mig och mitt liv till att bli ett liv med bra vikt och hälsosamt leverne. PS! Även om jag lever hälsosamt så har jag galet kul, äter gott och mår topp. Det är alltså inte ett tråkigt liv! 😀

10 thoughts on “Det pyser över!

  1. Precis som du skriver så har vi nog ” det” inom oss. Men för vissa så måste man leta djupt för att hitta ” det” där. Alla är ju olika och har olika förutsättningar. Alla måste ju inte ha samma mål osv. Det viktiga är ju att man gör det för sin egen skull. Och du som bloggare motiverar nog många, mig bl.a. : )
    Jag var på gymmet i går morse, kl 0650 klev jag in… Helt ensam.. Runt 08 kom det en pers. I dag kl 13 så var vi 4 st på mitt gym.
    Ok att många är borta men lika många struntade nog i det. Jag tränar 3-5 ggr per vecka. Är så glad att jag tog tag i ” soffpotatisen” och satte fart. Har alltid tränat men efter barnen så förslappades jag, klassikern för många tror jag. Mat och träning kommer ju hand i hand, vi äter mycket bättre och mer ekologisk mat nu. Har väl fördubblat matkostnaden men det känns så värt. Och roligt är det också att laga riktigt bra mat. Barnen kanske inte alltid jublar men dom får äta det som erbjuds : )

    1. I från början hade jag inget egentligt mål mer än att nå en bra-vikt. Jag visste inte ens hur mycket jag ville väga. 😀 Och så började jag träna…och träna… och ju mer jag tränade desto bättre mådde jag. Här är jag idag, piggare än någonsin förr utan en målsättning, bara en vilja att träna för jag mår så bra av det. 🙂

  2. Det där låter lite som offer-kofteri…att ursäkta sig med att man inte har det i sig.
    Men grejen är att I bara är i början av utvecklingskurvan – medan du är längre upp. Inget konstigt alls – då vi har olika startsträckor. Men inget kommer någonsin hända av sig självt och DET måste var människa inse.

  3. Det är så lätt att hitta på dåliga ursäkter – tänk om man sattsade den energin på ATT träna istället för att klanka ner på sej själv så vore man ju halvägs där redan:)
    Tror jag får boka in en gymtripp till dej så jag får mej en ”energi boost injektion” a’la Lotta 🙂

    1. Det är ett bra ämne att skriva om och om vi är fler som gör det så kanske vi tillsammans kan öka medvetenheten om det så skriv på du!

      Kram!

Kommentera

