Kär och galen eller bara galen?

Upplever ni som jag att ibland har folk så otroligt mycket åsikter om det mesta här i tillvaron? Nu säger jag inget om det för jag gillar åsiktsfrihet men jag visste inte att åsiktsfrihet innebar att man ska pådyvla sina åsikter på allt och alla jämt.

Jag har ju då valt att göra en livsstilsförändring. Det är ingen sjukdom eller smitta som kommer att gå över utan mitt liv består numera av bra mat, viktkontroll och träning men jag är ändå samma Lotta, det är bara mat och träning som jag har förändrat!

Det finns de som gärna talat om för mig att jag tränar för mycket eller hur man bör göra, att jag inte får gå ner mer -vissa säger det av ren avundsjuka – vissa som en konstig komplimang, att man måste vila si och så mycket och gud vet allt som är jag personifierat.
Det finns även som som går på rena personangrepp med sina åsikter utan att fråga om jag är intresserad av att höra vad dom har för åsikter om mig och mitt.

Konsekvenserna blir att jag tänker på andras åsikter om MIN träning och MIN mat innan jag bestämmer mig för om jag ska skriva om det.

Nu ska ni inte tro att jag tror att jag är perfekt för det är jag då rakt inte och är det någon som kan ha åsikter så är det jag men jag är medveten om det och jag försöker att tänka på det innan jag levererar mina åsikter.

I alla fall, anledningen till ovanstående tankar är för att i går gjorde jag något som jag själv är så grymt imponerad av.

Jag utförde i går ett träningspass på 2,5 timmar!
30 minuter löpning
60 minuter tung styrketräning
40 minuter simning
20 minuter powerwalk

Summa summarum: Jag har grymmaste träningsvärken idag! ÄNTLIGEN! Jag tillhör ju den skaran som inte får träningsvärk eller endast ytterst lite men nu slet jag hund och gav min kropp kärlek i 2,5 timma. Tänk så lite som behövs egentligen. 😉

Idag blir det en halvtimma med min rockring.

”Ska du alltid hålla på så här?” Yes det ska jag nog göra. Känns så just nu i alla fall men sen kan man aldrig veta säkert vad som händer. Finns i alla fall ingen anledning att INTE hålla på så här. Vad skulle jag göra istället? Sätta mig i soffan, peta i mig chips och kolla på Let’s dance ? Tack men nej tack! Jag kör järnet istället!

Och du, innan du åberopar åsiktsfrihet och vill delge mig dina åsikter om mig så fråga först. Det är inte högst troligt att jag är så intresserad av vad du tycker om mina tatueringar eller hur jag är som person. D

28 thoughts on “Kär och galen eller bara galen?

  1. Jag säger utan att fråga först 🙂 Du är grym, som tagit dig såååå långt från chipssoffan! Kram

    Skickat från min iPhone

    3 apr 2013 kl. 14:42 skrev ”I jakten på kcal” :

    > >

  2. Hej!

    Jag har hittat till din sida för några veckor sedan och själv anser jag att du är en mycket bra inspirationskälla 🙂 Tack för det!!!

    Men visst blir jag nyfiken. Får du i dig alla dessa kalorier som du förbrukar via träningen? Eller blir det ett minusresultat de dagar du toktränar?

    /Åsa- Nyfiken i en strut 😉

    1. Tusen tack Åsa! Kul att höra!

      Att få i sig kcal är egentligen inga problem. En proteindrycker en dubbel sådan är ca 280 kcal, och i och med att jag äter 6 gånger per dag så kan jag öka på intaget varje måltid men jag har lärt mig att oavsett om det är fest eller vardag, träning eller vila så försöker jag äta ett rätt jämt och konstant intag. Kroppen mår bäst av det. Men en proteinshake eller två blir det när jag tränar hårt.

  3. Tack! tack för att du sätter ord i det jag tänker. Tack! 🙂
    Tyvärr befinner jag mig fortfarande någonstans mellan träsket då andras åsikter påverkar mina beslut och friheten i att mina åsikter påverkar mina beslut. Jag jobbar på det. 🙂

    1. vi får stötta varann istället !!! Det är det som är så skönt med bloggen! Att man får grymma kontakter och ett sju jävla stöd! 😀

    1. bäst är dom där ”sanningarna” som kommer fram när folk är fulla ”Faaaaan Lotta , jag gillar ju dig men *hick* du måste lugna ner dig” -isch typ!

  4. Med rätten att säga det man vill följer även rätten att ge blanka fan i vad andra säger. Kör i vind, fina du! :mrgreen:

    1. men tyvärr är man så korkad så man lyssnar men det är slut med det.
      Nästa gång ska jag fråga ”ursäkta men jag bad inte om din åsikt om mig” 😀
      tack vännen!

  5. Wow, grymt pass! Den som gnäller är bara avis!!
    Att någon annan lyckas sticker i andras ögon.
    Det är så tråkigt att det är så, och tyvärr så kommer oftast kommentarerna från tjejer/ kvinnor.
    Jag gick ner väldigt mycket i vikt för ca 12 år sedan. Tränade mycket och åt väldigt lite. Osunt som sjutton men ung och dum : ) och då fick jag massor av kommentarer från tjejer om att jag borde nog inte träna så mycket, ska du Inte ha en bulle ändå? Osv.. Vissa sa det nog av kärlek men många kommentarer var avundsjuka. Jag njöt av att vara riktigt smal för första gången i mitt liv och struntade i kommentarerna.
    Man vet ju själv vad man mår bäst av! Jag njuter av att träna nu, har tränat regelbundet i 3 mån nu men känner att kroppen redan mår så mycket bättre. Tror tammesjutton att mitt blodtryck redan är bättre : )

    1. sant, sant och sant!
      men så har jag er! Ni är så jäkla grymma som ger mig sån feedback och beröm! Överväger varje åsiktsivrare! 😉

      Tack!

  6. Tänk att folk blir så vansinnigt provocerade av viktminskning, ibland undrar jag varför den som inte fikar på jobbet ska utsättas för massa kommentarer? Eller att inte dricka alkohol, eller kanske att bli frälst. Folk tror de har rätt att lägga sig i hur mycket som helst. Men om nån blir överviktig eller super för mycket, då blir man tyst. Knäppt, om du frågar mig.

    1. när jag var i Göteborg och vill ha vatten till maten fick jag höra ”men kom igeeeen nu, vad ska du ha och dricka för vin, va inte så torr…”

      Folk fattar inte att dom kan såra en rejält med sina åsikter. Dom har bara behov att orera!

  7. Tycker att var och en ska sköta sitt & dom som fäller dessa så ointelligenta komentarer hoppas jag verkligen att du smittar med din ”sjukdom” – Det vore rätt åt dom 😉

    Ett sånt härligt pass, din kropp måste älska dej för all kärlek du ger den!!
    Kör hårt bruden! 🙂

    1. Känslan av egenkärleken är svindlande! 😀 Att må så bra när det räcker att vicka på tårna så skriker musklerna det trodde jag inte var möjligt!

  8. Ja, du tränar för mycket, äter för bra, ser för bra ut och jag blir avundsjuk och tar en bit choklad till 😉
    Jag kan tänka ibland att kvinnors träning inte motsvarar deras matintag – speciellt under hård diet men till dom räknas inte du. Du ser frisk och stark ut… om jag nu får tycka det! 😀

    Det är däremot tråkig att läsa bloggar vars innehållshavare är uppenbart ätstörda. Det gör mig ledsen för det finns ingen jag kan säga eller skriva för att få dom att ändra på sig. Det är ju likadant när folk beskriver usla relationer, inget man kan göra åt det heller fast man skulle kunna säga en del ofördelaktiga saker om partnern. Människor måste hitta deras egen väg… Fast jag vore ju mest nöjd om alla hittade min väg hahahahaha

    Kör på du.

    1. visst är jag så sjukt jobbigt???? 😉

      Tycker faktiskt att alla ska göra som vi och va som vi! Fy fan vilken underbar plats världen skulle vara då! 😀

      Du jag behöver din hjälp! Boot campar ett gäng på 26 pers som är nyfikna på 5:2 och periodisk fasta. MEN som ofta annat så faller man på att man inte klarar/orkar hitta BRA info.
      Vad som behövs är typ ”gör så här PUNKT”
      Vore ju toppen om du skrev en manual som ett blogginlägg 😉 What you say?

      1. Jag har lite ont om bloggork nu efter att sonens far fått en stroke och hela livet lixom blev upponervänt 😦

  9. Grymt pass! Du är superduktig vad det gäller maten, träningen och att inspirera folk. Du är dig själv och du vågar stå för det du gör 🙂 Du skriver kloka tänkvärda inlägg och verkar vara en trevlig och glad person en riktig glädjespridare.

Kommentera

