Det tog bara tvärstopp!

Idag har varit en lite galen dag efter dagens artikel i Aftonbladet.
Jag vill bara poängtera att jag har inte satt en enda rubrik, bestämt storlek på bilder eller något annat utan det enda jag kunnat påverka är innehållet i artikeln.

Är inte superglad över rubriken ”så lätt” för det har det verkligen inte varit men vad hade jag förväntat mig egentligen? Jag har jobbat för det i över ett år nu och jag fortsätter jobba varje dag på min livsstilsförändring men jag kan hoppas att någon tänker och känner det jag vill att dom ska tänka: ”kunde hon så kan jag!” Det viktiga är att budskapet går fram, det är bara synd att tidningarna inte tänker som vi gör. Hälsa och välbefinnande framför lösnummerförsäljning. PS! Det är jag i gul klänning. 😀

aftonbladet 4 april 2013

Nåja, man kanske inte förändrar världen men förhoppningsvis väcker man en eller två och det är gott som något!

Hela dagen idag har jag varit så där sjukt sugen på att springa. Ni vet så där när det bara spritter i benen (tänk er hur kossorna ser ut på koutsläppet!) precis så såg jag ut eller kände jag mig idag.

Cyklade hem galet fort efter jobbet och slängde på mig löparkläderna, på med klockan, runkeeper, Spotify och iväääääg! Jo hej! Nån jävel hade placerat en VÄGG framför mig! Jag lyckades springa 1,5 km, efter det gick och sprang jag ett par 100 meter om vart annat för att sen inse att det går bara inte så jag stannade av och gick. Det värkte i benhinnor, jag frös om fötterna och så fick jag ont i superior extensor retinaculum. Nu var jag inte ens halvvägs men jag kände verkligen inte för att vända hem direkt så jag fortsatte i lugnare mak och försökte samtidigt analyser vad som hände?!

Det lustiga är att idag fick jag ett mail från Runners world som jag precis börjat prenumerera på och där finns en artikel som heter: Våga vägra väggen – så här gör du!

Så när jag gick där tänkte jag tillbaka på vad jag hade läst och då kom jag på det, jag hade inte ätit mitt mellanmål 3. Jag var helt slut på energi. Försökte ta ett par springsteg igen för att få det bekräftat och så var det, det fanns inte en gnista hur mycket jag än försökte. Soppatorsk, energibrist, tomt och öde i depån.

Väl hemma tankade jag med en proteindrink och dagens middag som bestod av kokt torsk med äggsås och blomkålsmos.

Lärdom av detta? Jag är mer lik en bil än jag förstått. Utan bensin stannar motorn! Men om jag nu ska vara lik en bil får det gärna vara en  sexy Lamborghini eller hot Ferrari. 😉

I morgon blir det ett benpass från Helvetet…eller från närmare bestämt Karlstad för där bor Malin vars man är PT. Det är hans kärleksfulla pass till sin fru jag ska testa. Jag älskar ju kärlek och han måste vara jätte jättekär.
*Knäböj med fri stång 4set x 6reps a`70kg -Djupa så långt ner du bara orkar
*Benpress i maskin 4set x 10-12reps a`90-100kg
*Raka marklyft 4set x 6reps a`70kg
* Lårcurl(benspark) 4set x 15- 20reps a`25kg – dessa ska sviiida

Längtar till morgondagens träningspass på ett lite sjukt och perverst sätt. 😀

5 thoughts on “Det tog bara tvärstopp!

  1. NåJa, han är ju min PT(fast självlärd- med livets långa tränings skola)& vet inte riktigt om det var med kärlek han gjorde detta 😉
    Lycka till & kör strikt och fokuserat så ska du nog få känna på sköna lårdarrningar 🙂

    Härliga bilder och fin text i dagens tidning – Du fortsätter att inspirera!!
    Kram

    1. Glömde skriva,,,
      När du gör knäböj så ska det gå i relativ sakta takt både på ner och uppvägen, samt att du vilar ca 90sek mellan seten efter som det är en stor muskelgrupp som du kör tungt på och behöver den vilan i en basövning.

      Ja, det var det 🙂

      1. och HUR hade du tänkt att jag skulle ta 100 kg benpress SNABBT?!?!?! 😉 Du är ju go du!
        Långsamt blir det chefen!

  2. Och jag springer bättre när jag inte ätit på minst 6 timmar.
    Då kanske borde forska på mig och göra såna bilmotorer? 😉

    Kan jag gissa att du kommer att gå som Zeb Macahan i helgen?

    1. hahaha! Den där bilen skulle jag verkligen vilja se! Blodröd, het och snabb som fan med flammor! 😀

      Risken är överhängade stor att det blir jag och Zeb i helgen.

Kommentera

