Det går att säga ifrån!

När jag läste Aftonbladet i dag blev jag oerhört irriterad och kände att nu får det vara nog!
Ringde och fick prata med en trevlig redaktör och förklarade att det var inte så lätt och rasade gjorde jag då rakt inte!

Det tog mig 60 veckor att gå ner 35 kilo!  = 0,58 kg per vecka! Det kallar jag inte att rasa!

aftonbladet 5 april 2013

Jag har räknat kcal, tränat, kämpat, undrat om det jag gör är rätt, läst mig till fakta, och övergett mina heliga kor, trygga zoner och vandrat på en för mig helt okänd mark.

Nu låter det som om det är svårt om inte direkt omöjligt men det är det absolut inte men jag vill inte att någon förringar det jag faktiskt gjort genom att skriva att jag har rasat i vikt.

Redaktören lyssnade och sa ”inga problem” och vips så var det ändrat!

Om hur jag har gått till väga kan du läsa mer om på metoden. Jag är i alla fall nöjd att jag hade en möjlighet att påverka!

10 thoughts on “Det går att säga ifrån!

  1. Bra gjort!!
    Det finns ju fortfarande dom stackars människor som tror att man kan ”rasa” 35 på ett kick, utan att ha en förankring i verkligheten.
    Det tar tid att gå upp i vikt & det tar tid att gå ner i vikt = enkel matte 🙂

    1. Har ofta funderat på vilka idioter det är som jobbar som rubriksättare men så kommer jag på att det är att förolämpa idioter att förknippa dom med rubriksättarna, då lägger jag ner.

      tack detsamma Annika! Vi är ett par vassa pumor! 😉

  2. Så trist med tidningar som lever av att sälja tidningar/artiklar enbart på rubriker och genom att använda sig av folks drömmar om snabba resultat. Bra att du sa ifrån!

Kommentera

