Vardag VS. Helg

Läste ett så otroligt bra citat i går:

“Instead of wondering when your next vacation is, maybe you should set up a life you don’t need to escape from.”

Var enda fredag så läser man på bland annat Facebook ”Äntligen fredag”. Visst är helger och semester och ledighet underbara men jag älskar vardagar speciellt när det är ordning, struktur och det är lättare att planera i och med att man kliver upp i tid. Men nu har mina vardagar varit väldigt stökiga med påskledigt, sjuk och semester. Kommande vecka fortsätter oredan för då ska jag på kryssning. När ska jag då hinna träna?

träningsschema

Jag har gjort ett träningsschema där jag sätter upp veckans träningspass. Då vet jag men även min familj när jag tränar och när dom får hjälpa till med maten. Fungerar perfekt! Enda stöket är som sagt när vardagen ruckas. På torsdag ska jag på kryssning med ett helt gäng tjejer. MEN, det finns löparspår uppe på däck så man kanske ska vara lite wild and crazy och springa ett par varv bara för att så att man har gjort det.

Annars är det så otroligt lätt att hoppa över den där träningen. Skrattade idag när jag läste FitFias blogg om hur lätt det är att det inte blir någon träning.
Själv är det ett bra tag sedan jag var där men jag känner så väl igen mitt tidigare beteende.

Fyll nu vardagen med sånt du gillar så slipper du längta till helgen så mycket! Välkommen fantastiska måndag!

14 thoughts on “Vardag VS. Helg

  1. Jag har äntligen insett att varje dag är härlig, unik, tråkig, rolig osv..🙂
    Man måste leva här & nu!
    Annars lär man gå miste om en massa saker- roliga som tråkiga.

    Run Lotta,,,, run!!😉

  2. Spring på däck helt klart : )
    Jag ska på tjejhelg i maj, tänker packa ner löparskor och kläder. Kommer säkert att få suck å stön från övriga. Men det skiter jag i 😀
    Ha en fin vecka! Det tänkte jag ha! : )

      1. Haha.. Precis!
        Jag kommer säkert att vara lite osund den helgen men träna också : )

  3. Oj, smart med ett schema! Visserligen består min familj av halvvuxna, men det är ju ändå bra att tydliggöra var man håller hus. Ta med löpardojorna, kanske smittar det av sig?

    1. Ja så får jag själv koll oxå annars så är det så lätt att säga att man ska träna men så blir det liksom inte riktigt av.
      Sen är det ju lite roligt att ha det som en erfarenhet/ Merit. Jag har sprungit 5 km på däck!

    1. samma här och så är det lucköppning dagen efter. Rätt trött på det och vet att jag kan festa bättre när jag är torrlagd så jag kör på det spåret nu ett tag.😉

Kommentera

