Efter en shitty day!

I går var en dag jag sent kommer glömma men vill lägga bakom mig fort som attan.
Sorg, ilska, hjälplöshet och hopplöshet tillstånden avlöste varann.

När jag kom hem bytte jag om till löparkläder och drog ut. Vilken underbar löparrunda det blev.

Det var jag, mina andetag och mina steg emot asfalten. Jag kände mig nästa lite så där frälst när jag sprang. Så där som lite upplyft i mig själv heller hur jag ska förklara. Hur som så var det en grym löpning och efteråt kände jag mig lugn och tankarna spretade inte åt alla håll som innan.

löpning billigare än terapi

Träning är bra och som nyfrälst löpare så är jag övertygad om att det är guld värt! Inte bara för kropp utan även för knopp och för den mentala hälsan. Jag känner direkt när jag har tränat ett lugn och en inre ro än tidigare. Nu låter jag så där flummig och kristen igen men ni förstår säkert vad jag vill säga. Man blir helt enkelt lycklig av träning och ju mer jag utmanar mig själv desto roligare är det.

Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle börja springa igen när mina knän i princip var utdömda för 2 år sedan men här är jag – löpare Lotta . Jag gillar den titeln.😉

Jag märker även mer och mer att fler och fler är ute och springer, pratar om det och bloggar om olika skor, rundor och appar. Löpningen är åter en ”trendig” sport men denna gången hoppas jag för egen del att den är här för att stanna.

Midnattsloppet och Tjejmilen 2013 här kommer jag! Hmmm… finns ett par lopp till som är av intresse… man kanske skulle…😉

7 thoughts on “Efter en shitty day!

  1. Jag sprang midnattsloppet förra året… så jävla grymt va det🙂 Och vet du vad??????? Om jag får min semester som jag vill så kommer vi upp den veckan som tjejmilen är och då tänkte jag faktiskt springa jag tjejmilen jag med😉 Min chef är bra seg på att ge besked bara:/

  2. Jag fick ju oxå tråkiga besked igår, dock inte i närheten av de du fick, men även jag tog en löprunda för att rensa hjärnan. Funkar så gott som varje gång.

  3. Kropp och knopp hänger samman mer än vad vi tror. Det är jag helt övertygad om.
    Å du, anmäl dig nu. Tänk inte, bara gört.🙂

Kommentera

