Abstinens deluxe!

Idag är det 7 dagar sedan jag tränade sist och jag lider! Jag lider för att jag inte tränar, jag lider för att jag känner mig uppsvullen, jag lider för att jag är orolig för att tappa allt och jag lider av tidsbrist.

Kryssning, resa till Åtvidaberg, möten och fotboll och en vecka har inte mer än 7 dagar. Dessutom börjar jag lida av vårtrötthet. Tror nog även jag lider av nageltrång när jag ändå är på g och klagar och då kan jag avslöja att jag även lider av kluvna hårtoppar!

Känns som att rubriken på dagens inlägg borde vara …jag lider…eller nått. :-?

Så där ja! Då var dagens lidande över och om jag kollar listan så kan jag bara konstatera att det är jag själv som är orsak till allt lidande!

Det är jag själv som signat upp mig på möte, kryssningen och matcher. Man kan faktiskt säga nej oxå! Eller…nja… just det där nej är något jag har extremt svårt att säga. Vet inte om det är ett dialektalt fel eller om det beror på någon annan bokstavskombination men det är ett ord som saknas i mitt ordförråd men hur som, det är jag själv som orsakar all tidsbrist och nageltrång, och håret kan jag klippa.

Nu är jag en sån där positiv jävel som många älskar att hata och det spelar ingen roll om jag sitter fast med foten i dörröppningen, det regnar småspik och vi ligger under med 15-0, det kan bara bli bättre.😀

Så i morgon är en ny dag, veckan som har varit har varit fantastiskt rolig utan träning men nu ska det blir überkul att komma tillbaka och träna igen! (Åååååå vad många ogillar mig nu😉 ) Jag har faktiskt träningsabstinens!
I morgon bitti 06:30 börjar jag dagen med 30 minuter snabbsim. Efter det blir det en styrkepass på gymmet.

”Är du lika positiv om vågen visar plus?” YES! Jag har under resan lärt mig två saker.
1. kroppen gör va fan den vill oavsett vad jag tycker. Det vill säga, den samlar på sig vätska några gånger i månaden, hormoner spökar och gör att jag ökar i vikt nån gång i månaden.
2. Om jag har ökat i vikt så kan orsaken mycket väl vara orsakat av mig själv. Jag kanske har unnat mig lite mer gott än jag egentligen har ”råd” med.
Insikt, kunskap och en positiv inställning har tagit mig dit jag är idag! (Kan det sluta @#¤%&!!! regna snart?!)

Vet ni att ett leende kan förflytta berg? Hur? Jo ni letar upp en som heter Berg i efternamn och ler som fan och be dom ta ett steg åt höger så ska ni se.😉

3 thoughts on “Abstinens deluxe!

  1. Du har så rätt i det du skriver Lotta!! Jag testade själv att avstå från träningen och att bara gotta mig en hel helg. Jag ville se om jag klarade av det utan att ”tappa balansen” och det gick!! Jag har dessutom hållit mig viktstabil i snart två månader vilket aldrig har hänt tidigare i mitt liv. Yeay!!🙂 Nu kör jag inte träning varje dag längre, utan varannan ungefär. Man ska göra det man mår bäst av. Samtidigt så vet vi vad som gäller och får anpassa oss till det. Bara för att man unnar sig ibland så innebär det inte att man automatiskt blir fet igen för det.🙂 Kram! Maria

Kommentera

