Där hittade jag 25 minuter!

Så var utmaningen igång! Tanken är alltså att hitta 7 timmar på en vecka för träning.

Jag tog 25 minuter i morse innan jobbet och simmade 1100 meter. Att jag glömmer hur härligt det är från gång till gång.
Känns som att dom nya fräscha minnena tar en jäkla tid att jobba in medans dom gamla sunkiga biter sig fast som om dom vore blodiglar.

På lunchen blir det 35 minuter joggning och där kan jag checka av 60 minuter aktiv träning.

Jag fick frågan varför jag inte räknar in min cykling. Min cykeltur är max 1800-1900 meter till jobbet och 50% av dom meterna är nedförsbacke och dessutom så förändras vår basalmetabolismen. Elitidrottsmän måste tex. ändra, förändra och öka sin träning konstant för att få en effekt. Nu elitcyklar inte jag men det är lite som att kroppen förväntar sig cyklingen och tillgodoräknar inte den på samma sätt som om jag är nybörjare. Jag cyklar ändå dagligen året om.

Man ska självfallet göra det man tror på själv och naturligtvis ska inte promenad eller cykeltur till eller från jobb underskattas och om någon nu tror att jag gör det så sorry, inte min meningen. Jag hade mer än gärna haft lite längre till jobbet än 1800-1900 meter. Kan ju i och för sig ta en omväg. Tåls att tänka på.😀

workouts-at-home-for-abs

7 timmar ska jag i alla fall få ihop på ett eller annat sätt. Har ju som sagt en massa fina redskap hemma…sen är det de där med disciplinen. Jag är så impad av alla som kan jobba hemma. Jag är tveksam om jag har den disciplinen att fixa det och samma sak kan jag märka med träningen hemma. Det blir liksom inte av. HUR gör ni som jobbar hemma eller tränar hemma? Hur lägger ni upp träningen och tiden och hur får ni er själva att byta om för att träna hemma?
Att gå ut och springa, gå eller cykla är inga problem, det är bara det där att göra det hemma som verkar spöka.

Hittade en sida som ger en tips på övningar just när man tränar hemma. http://tranahemma.org/
Tittar man på bilden räcker det med ett halt golv och papptallrikar.😀

 

4 thoughts on “Där hittade jag 25 minuter!

  1. Om 50% är nedförsbacke, måste 50% vara uppförsbacke åt andra hållet. Eller? ;)) Du är en friskus Lotta! Vilken förändring, jag hade inte känt igen dig om jag mötte dig på stan. Kram!

Kommentera

