nej, Nej, NEJ!

Att leva normalt innebär INTE att jag på en och samma dag äter 1 88.an glass, 1 påse Turkisk peppar och en chokladboll! Känslan av äcklad, svullen, mätt och blä är så inte värt det men ändå så går det inte hur jag än försöker att bara äta ett par bitar.

Jag är verkligen urusel på det här! Det är verkligen allt eller inget!

Okej, så här är det:

  • Kan inte ha snask, kex eller nått gott hemma. Check! It has been taking care of…av undertecknad.
  • Vara ärlig och delge mitt sug för nära och kära för jag vet att support och dåligt samvete gör att jag inte halkar dit.
  • Planera fasiken så mycket bättre än jag gjort så här långt.

Den tiden i månaden? Bara sugen för att jag är sugen och suget har triggats igång igen?
Vad det än är så är det inte okej för mig så jag tänker ändra på det med början NU!

I dagarna så ska jag iväg och bara ha det skönt i stugan. Det ligger avskilt, inga grannar och bara skog och natur. Där ska jag träna och sola, vila, njuta och bara ha det bra! 😀
Har packat ner hopprep, rockring, boll, gummiband, rullskridskor, löparskor, träningskläder, böcker och en massa energi.

my gym

 

Jag längtar till att få dra på mig träningskläderna på morgonen och gå ut i naturen och vara där hela dagen. I skogen, på ängen och på stranden!
Inte bara för att springa och träna utan även för att tanka massor av energi!

Att sitta i naturen och bara ta in alla intryck och tankar är underbart dock är jag lite orolig för tystnaden då jag sen 8 månader tillbaka lider av tinnitus, men jag har med mitt tinnitus-mot-ljud så det ska nog gå bra.

Och så då till själva träningen. I bilresan på väg till stugan blir det till att sätta ihop passande övningar och då har jag hittat ett par sidor jag kommer plocka dessa övningar ifrån. Bland annat från www.lovestraning.blogg.se , www.tranahemma.com och www.tranahemma.org.

Det är fantastiskt att ha möjligheten att gå ut i naturen och träna utan att någon tittar på en när man står och rockar rockring, gör plankan eller ha någon som står och räknar antal armhävningar man klarar av.  Hemma har jag inte samma fördel. Vi bor i en förort till Stockholm med mycket grönområde men det är tung trafik av folk som är ute och rör sig. Både sådana som är ute och går, spelar fotboll eller bara sitter i en solstol och myser på ängen och där känner jag mig inte riktigt trygg ännu att träna men vem vet, jag kanske får till så bra övningar så att jag vågar mig på dom hemma på ängen med. 😉

Så där, nu har jag lagt dagen till handlingarna. Det som hänt är inte glömt men det är inget jag tänker gräva ner mig i. Att ångra sig gör inget ogjort och man mår bara dåligt över något man inte kan påverka så det känns som slöseri med energi.

18 thoughts on “nej, Nej, NEJ!

  1. Jag har typ både rökt och ätit en massa godis och kakor i helgen. Förvisso en konstig vänta-på-döden-situation och hemma hos Rocco finns allt i godis och kakväg – helt hopplöst att bara gå förbi. Ciggen är ju dock HELT JÄVLA IDIOTISKA. Men jag ser typ fram emot att få röka en cigg när jag kommer dit. Jag slutade för åtta år sen. Och vad gäller ätandet så har jag inte kostreggat sen i torsdags. Total urartning.

    1. 8 år!! WOW!!! grymt ju! Okej, nu är ju situationen rätt märklig för dig så jag hoppas du ger fan i ciggen sen.
      För övrigt är det bara att inse att man är inte riktigt funtad. 😀

      1. Mot bättre vetande gör vi dumheter. Och det är ju som att man vill jävlas med sig själv. Och då undrar jag om inte livet är jävligt nog ändå utan att man måste jävlas med sig själv. Fan det är ju samma sak som med filmen Fight Club…egentligen slåss man mot sig själv.

      2. låter som att vi skulle uppta många timmar på en soffa. Tror nog psykologen skulle ge upp till slut 😉

  2. Jag förstår din känsla Lotta! Jag har gjort det samma alldeles för länge den senaste tiden. ”Unnat mig hit och unnat mig dit”. Jag som vet precis hur jag ska göra, undrar om jag har tappat vettet helt???

    Idag blev det en Snickers och en Dajmkaka plus en massa yoghurtportioner fast att jag inte ens var hungrig. Tänk om jag hade en bra förklaring till varför jag gör så här? Varför många andra också gör så här… Då hade jag vetat varför och förhoppningsvis kunnat göra så att det inte blir så.

    Gjort är gjort. Jag får ha det i bakhuvudet och jobba mot nya mål. Kram! Maria

  3. Jag tycker att ni fokuserar lite mycket på vad ni gör EN dag såvida inte det här är era nya vardagar? Upp i sadeln igen! Veckan har sju dagar.

    1. Tre portioner tiramisu i söndags oxå….men fan du har rätt! Tänk på det jag gjort bra istället! Idag ska jag jobba 4 timmar sen blir det gymmet!

  4. Fy vad mysigt det låter! Jag känner den där småbarnsmentaliteten: Vill också ha! 😉 Haha! Hoppas du får en riktigt go laddning och njut lite för mig med är du snäll 😀

    1. Skulle vilja ta med mig ALLA till stugan! Det är mitt paradis och det är där jag hämtar styrka 3 gånger per år! Jag lovar att jag ska både njuta, träna och ladda för dig med! 😉

      1. Tack Lotta! 😀 Jag får upp bilder i huvudet på stugan vi brukade åka till i Finland när vi hälsade på släkten. Ett paradis som hade otroligt välgörande egenskaper för psyket. Ååå vad jag längtar dit nu! 😛

  5. Det däringa ”kakmonstret” som mullrar upp från avgrunden när det ”är så dags” går fan i mig inte att styra som man vill, kanske en gång per år, typ… igår gick näven som en skottspole mellan lådan med Bridgeblandning och munnen… manisk var ordet… nä det går inte att ha sånt hemma när man är så här… det börjar mullra misstänkt igen så ja anar vad som är på G. Hoppas att inte familjen får samma dos av sleven som förra månaden bara… då var det inte att leka med… men jag VILL ta tag i allt nu, i måndags var en bra dag, men ja.. sedan …. blä. Smög mig på vågen igår äntligen (om man nu kan säga så) och jag blev lite förvånad att det visade sig vara 1,5 kg mindre än vad jag trodde. Men det gick jag väl upp igår kväll..

    Nåja, jag masar mig ut i mitt gym – trädgården – så får vi se om det kan brännas lite. Springa kan jag inte, har inte rätt fysik för det då ”stötdämpningen” inte fungerar i hälarna men jag blandar upp med mina nya zumbarutiner så jag får kondis den vägen och jag får väl damma av cyklarna också.. inga ursäkter, bara starkt motstånd 🙂

    Kan man inte slå den där destruktiva människan som hänger på axeln på käften så hon står och dör någon gång?? Stônig ä hon… men någon gång så 🙂

    Ha en fin dag!

      1. I hear you sister! I hear you! 🙂

        Det är ju just det… jag har varit under bantningsluppen sedan 4:e klass då jag kom med i en ”fettstudie” på barn. Milada som ledde det hela hade rätt i sina beräkningar men jag kan säga att det var fan i mig lätt förnedrande att någon tog tag i valkarna och mätte dem.. det glömmer jag aldrig.. sedan då alla år med VV.. man KAN ju allt, vi VET hur det skall vara men det där andra är det ingen som hjälper en med utan nähä, då har man dålig karaktär – visst det har man väl ibland också, men det finns nog en orsak till det också som ligger lite under ytan som man kanske borde ta tag i. För egen del äter jag i alla sinnesstämningar utom när jag är jäkligt glad och jäkligt kär och det var det ju inte direkt igår man var 🙂 Så jag satsar på devisen fat but fit och tränar på – men skall jag gå ner så ÄR det maten som är A och O, sedan blir träningen lite bonus.

        Detta är en sak jag stör mig på rejält på Biggest Looser, de bara tävlar och tränar och pratar och pratar och pratar – sedan bara begravningsinslaget med kostrådgivaren och ett till där PTna står med en våg från anno datsomal… inget om hur de äter och vad de äter. Det är ju inte avsaknaden av träningen som är huvudorsaken till att de väger tresiffrigt om vi säger så.. Vet inte om du sett den här länken från IFORM – den gillade jag, vill kunna räkna ut själv och inte vara beroende av betalsidor.

        http://iform.se/kost/sund-vikt/hall-koll-pa-dina-matvanor

        Just nu kör jag på MatDagboken men har varit med på ViktKlubb i 10 år – med ned-, upp-, ned-, upp-, ned-, uppgång 🙂

        Då kör vi igen då – för fyrahundrafemtielfte gången i ordningen 😀

        Swish unna mä kilona!

Kommentera

