När tiden stannade

Igår drabbades idrottsvärlden av en chock. AIKs Ivan Turina, 32 år, gift, två barn och ett tredje på väg dog i sömnen. Det finns idag ingen förklaring på varför och kanske kommer vi aldrig få veta orsaken men frågan ”hur kan det drabba en så ung och vältränad idrottsman?” kommer alltid kvarstå.

Detta är tyvärr inte det första oförklarliga dödsfallet och tyvärr inte det sista…

I onsdags kom vi till stugan med storstilade vila-träna-må-bra planer. Tyvärr vaknade jag på onsdagmorgonen med en huvudvärk från helvetet och den gick inte överr förrän i går kväll så det där med att träna gick åt fanders. Jag har i alla fall fått sola för här på Öland skiner solen 24/7 och det är varmt.

Idag var jag huvudvärksfri så jag tog igen all träning jag missat. Morgonjogg 3 km, Rullskridskoråkning, lunch-rockringande och eftermiddags-powerwalk på 9 km. Där i mellan har jag…solat.🙂

I morgon blir det en morgon-walk innan frukost, rullskridskor och sen ska jag ge mig på hopprepet och sen avslutar vi den dagen med cykling till puben. Kan hända att jag hinner sola en minut eller två.

image

image

image

Stugan är verkligen mitt rekreationscenter, mitt kurhotell och här mår jag bra. Jag har ju en hel träningsanläggning, löparspår, gym och till och med simning utanför dörren. Fast jag hoppar simningen i år då det bara är 5-8 grader i havet.  Å andra sidan bränner man en hel del kcal när man simmar då man ska temperera kroppen….hm….😉 Kanske i alla fall. Vi får se i morgon!

8 thoughts on “När tiden stannade

    1. Dom är så sköna!
      På 70-talet tävlade jag i rullskridskodisco dans och jag var en fena. Nu ser jag nog mer ut att behöva en rullator att stötta mig emot.😀

Kommentera

