Min fitness, en fight!

Därför har jag anmält mig till Fitnessfighten med start den 1/6!

image

Nu kanske någon undrar varför då med tanke på att jag är ”klar” med min viktminskning och jag vet ju hur man gör. Jo men visst är det så, jag är klar och jag vet ju hur man gör men samtidigt gillar jag att lära mig nya saker, utmana mig själv och att ha kontroll och mål.
Dessutom behöver jag inspiration för att inspirera och just nu behöver ett par i min Boot Camp lite extra inspiration.

Ungefär varje söndag så är det någon som känner att det är kört efter helgens lilla gottestund.

”Det händer inget på vågen” (men helgerna verkar är heliga så dom får va!)
Varför i helaste världen MÅSTE man festa på helgen? Alkohol, godis, god mat, snacks med mera? Varför kan man inte äta underbar mat varje dag, unna sig en sötsak en vardag, ta ett glas vin en tisdag om man är sugen? Varför väntar man till fredag och lördag och har söndagsångest och äter upp det sista för att på måndagen då jävlar?
Och så klagar man för att inget händer på vågen. NÄ JUST DET!!!VÅGA offra helgens godsaker. Ät gott men bra och ge fan i det där helgsnasket så ska ni se att det händer underverk på vågen! Jag tror mig vara ett levande bevis på det nämligen!

”jag orkar inte” Okej, är det lättare att leva som proppmätt, orkeslös överviktig som dessvärre oftast känner ånger än att leva pigg och fylld med energi och som dessutom känner sig tillfreds med sig själv.

Som sagt, detta återkommer rätt ofta på söndagen tyvärr och jag tror att det har att göra med att man inte vågar offra helgmyset och ”festen” till förmån för sin hälsa. Man kan äta sjukt god och nyttig mat oxå och man kan dricka vin men då kanske man måste träna extra för att få ”råd” med det? 

Jag tror nämligen på energi in och energi ut. Jag har 1500 kcal på kontot varje dag som ska fördelas på frukost, mellis, lunch, 2 mellis och middag. Det innebär att jag inte har råd med större utsvävningar i mat eller dryckväg men skulle jag nu vilja festa till, ja då får jag väl träna in lite mer kcal på kontot.
Det finns ingen kcal bank som man kan låna av!

Så hur gör man då om man har tappade sugar lite nu och då? För mig handlade det helt och hållet om att bryta tidigare vanor, lägga om min livsstil och VÅGA offra och förändra mitt mat/dryck förhållande! Detta har gjort att jag harr lyckats gå ner, nu ska jag lyckas behålla vikten och det kan jag säga är fasiken så mycket svårare än jag trodde.

image

Så även det är en liten anledning till min fitnessfight.
26 dagar till start. Innan dess ska jag fotografera mig, mäta mig, fylla på matförrådet hemma sen är det bara att vänta. Jag är grymt taggad och ser verkligen fram emot fighten. 😀

7 thoughts on “Min fitness, en fight!

  1. Naturligtvis har du ju helt rätt. Men fan så svårt det är ibland. Jag har/hade tappat motivation inspiration där ett tag har jobbat så hårt med köket att det har varit nästan olidligt att hinna med annat. Men i torsdags så sa jag och Maria att nu får det fan vara nog skal vi fixa detta eller inte ska vi ha ångest inför helgerna hela vårt jäkla liv. Nu fixar vi detta sa vi….helgen har gått så jäkla bra inget godis bra matval jobbat stenhårt i köket fått min träning där. Maria har inte heller fuskat .. varit sugen men nonchat det….nu känns det bra det är till detta stadiet jag velat komma….NU KÖR JAG DET SISTA…

  2. Var ocskå på väg att anmäla mig till detta men inte just nu kanske… när köket är klart och jag kan fokusera på mig till 100% så gör jag detta me… en kompis till mig fixade detta..kanon jobbit men kul.
    Klart du fixar detta…lycka till spark kommer från mig…

  3. Jag heter Jenny och jag arbetar på Tactiq PR som jobbar tillsammans med Nutrilett. Såg ditt blogginlägg om socker och kontaktar dig är för att jag tror att Nutriletts rykande färska bars och smoothies med lägre och lågt sockerinnehåll kan intressera dig/dina läsare.

    De nya barerna kommer i smakerna Cappucino och Blueberry och innehåller sötningsmedel från Stevia med så lite som 1,6 – 1,9 g socker per bar. Varje bar har dessutom höga halter av protein – vilket hjälper dig att behålla muskelmassan vid träning och under diet.

    Visst vill du smaka?

    Maila mig din adress så skickar jag över prover!

    Ha en fortsatt bra dag!

    Hälsningar

    Jenny

  4. Hmm…. Jag blev nästan lite sugen på att testa det jag med… 🙂 Det hade varit kul att få en utmaning till med morot som lockar. Det tåls att tänkas på! 😀 You kick ass Lotta!!!

Kommentera

