Får jag sparka dig i baken?

Av en slump på en bekants status på facebook träffade jag på Lotta. Det skrevs om viktminskning och jag tyckte att Lottas sätt att gå ner i vikt lät sundast. Dessutom sa hon att hon är bra på att sparkas i baken, vilket är nåt jag verkligen behöver!
Hon startade en grupp på fb där vi är några som kämpar med olika mål. Det är en grupp härliga människor som stöttar, peppar o finns där för en.
Jag har hittills gått ner ca 4 kg. Jag har en lååång väg att gå, men jag har kommit långt i mitt tänk och mina osunda kostvanor.
Tack vare Lotta o allt stöd känns det som jag inte kommer ge upp denna gång / Anna

Tack Anna! Du är också en fantastisk person och jag vet att du kommer lyckas!

Ibland spelar det ingen roll hur man gör, det händer liksom ingenting. Man tappar orken och lusten och då kan man behöva både sparkar i baken och kanske ett par tips.

Här kommer ett par enkla tips:

  1. Hållningen! Sträck på dig. Sätt en tejpbit från en punkt mellan skuldrorna och över ryggraden lite lätt. Känslan av tejpen gör att man kommer ihåg övningen.
  2. Snöret! Håll in magen. Ta ett tunt garn och knyt runt midjan. Inte för löst eller för hårt men det ska knytas så att man känner det. Det gör att man lättare minns att hålla in magen. 
  3. Kniiip! Knipövningen som gör att man ska undvika läckage fungerar oxå som en liten träningsklocka. När du gör knipövningen kan du även knipa och spänna mage, bak bäcken.
  4. Sätt alarmet! Har du ont om tid eller svårt att komma ihåg träning? Sätt alarmet på telefonen som påminner dig om att knipa eller äta.

1 kilo kniv och gaffel

 

Det finns träningstillfälle på dom flesta ställena om man bara tittar ordentligt. 😀

 

8 thoughts on “Får jag sparka dig i baken?

  1. Knipövning har jag funderat på. På mitt gym är det övervägande del kvinnor på gruppträningen, och öven som instruktörer, i varierande ålder, ingen pratar om knip? Även män mår ju bra av att knipa. Det är uppvärmning och stretch och glöm inte äta si och så och förbränning och balans men aldrig ett enda ”Knip”?! Märkligt.

    1. Visst är det och just när man kommer på knip så kan man knipa lite extra med övriga muskeldelar och på så sätt få lite smygträning!

  2. Jag opererade istället för att knipa… men att hålla in buken är bra. Inte att hålla in magen – då blir man blå i fejjan – men att ha en bra core hela dagarna.

Kommentera

