Jag gör stora pengar!

Närmare bestämt 1 millimeter för stora och det gillar inte polisen. Man kan ju spela monopol med dom. 😉

Ibland kan så lite betyda så mycket. Ta till exempel 1 millimeter. Om du ställer ett vattenglas 1 millimeter fel på en bordskant så kan det stjälpa och du har vatten på golvet. Eller varför inte 1 cl. Det är ju inte mycket?!. Men 1 cl för mycket en lite för blöt kväll på krogen kan innebära extrem huvudvärk dagen efter.

Om det krävs så lite för att ställa till sådan oreda då kan ni tänka er när man sätter i sig en kebab eller en pizza eller dricker för många öl vilken oreda det ställer till i skallen. Det måste ju se ut som en naturkatastrof där inne!

naturkatastrof i huvud

Jag själv fick fullkomlig panik förr om jag åt så mycket som en matsked för mycket av något jag hade räknat ut kcal på.
Hela världen höll på att gå under och det var ju bara att konstatera, det var KÖRT! Jag kunde lika väl återgå till mitt gamla självdestruktiva hetsätande.

Numera tränar jag på att kunna äta det oplanerade och inte få panik över det. Det är inte lätt och det har spelats upp både en och två naturkatastrof filmer i mitt huvud men det är mer sällan än tidigare. (Vilket är tur det för dom där filmerna är otroligt dåliga!)

Att gå från det-är-kört och upp i sadeln igen är ofta som en hel ökenvandring. Man kanske gör ett halvhjärtat försök och tänker ”på måndag ska jag….” men på måndag ser man fortfarande bara sanden.

VÄNTA INTE TILL MÅNDAG! Börja NU! Just i detta NU här och NU! Vad är det du väntar på? Om du börjar nu är chansen större att du väger mindre på måndag än du gör just NU! Den där filmen som spelas i dit huvud tar slut fortare om du bara knyter näven och säger till dig själv ”nä nu jävlar!”

Det är svårt, det är hårt,det krävs ansträngning och det är det man ofta faller på. Orken tryter för man är bekväm och lat och man ligger kvar i soffan och tittar på den där naturkatastrof filmen istället.

Det finns ingen genväg. Orken bygger du upp med träning, bra kost och träning. Ju mer ork desto mindre katastroffilmer tvingas du att se.

Vänta inte till på måndag. Livet pågår just här och nu. Det väntar inte till måndag för att du ska titta klart på filmen.

Råkar du ändå halka tillbaka efter en pizza så är det ingen katastrof. Det var faktiskt bara livet som hände så byt nu film i DVD-spelaren!

”Jamen den där millimetern då? Vattenglaset som åkte ut?” Ja vet du vad, vattnet har nog torkat upp nu.

3 thoughts on “Jag gör stora pengar!

Kommentera

