Ursäkta, stör jag?

Matbilder kan vara tecken på ätstörning!” basunerar tidningen Metro ut här om dagen.

Hela mitt Facebookflöde och Instagram består ju av matbilder! Grillen, vinet och pizzan är favoriterna bland mina vänner. Det är tur att jag följer Hälsa och mat sidor på Facebook som jag får min beskärda del av frukt och grönt med.

Jag har aldrig varit med på maken vad allt ska överanalyseras idag. Vad vi än gör så är det någon forskare som är där och talar om vilken diagnos eller vilket problem vi har för att vi agerar just så. Med tanke på alla konstigheter jag gör så har jag väl alla diagnoser och bokstavskombinationer som finns. (Tror nog jag får låna bokstäver av grekerna med!)

Hur har då denna forskare kommit fram till detta? Jo så här står det ”En del av dem som är på behandling för sin anorexi eller bulimi lägger ut bilder på mat de måste äta. Och då lämnar följarna stöttande kommentarer för att få dem att våga äta. ”
Hur många är på behandling och hur stor del är en del av dom? Är det detta som är grunden till forskningen?

Om ni nu funderar på att sluta lägga upp bilder på mat och istället lägga upp bilder på era katter så kan jag då informera att ni inom ett par veckor kommer vara analyserade och diagnostiserade. Ni kommer att lida av Diggarfelis. (Och för dig som kan din latin vet att det betyder gilla tamkatter).

Börjar oroa mig för vad mer jag kan lida av i och med att jag gillar att checka in och ta bilder när jag tränar….

Å andra sidan…

dagens lunch

….den 12/7 2011 la jag upp denna bild på Facebook och skrev ”Lyckan är total, dagens lunch!” :-?

2 thoughts on “Ursäkta, stör jag?

  1. Jag har tydligen varit ätstörd sedan 2005 när jag började lägga ut bilder på mat. Borde jag söka hjälp? Och hur störda är dom som lägger ut bilder på deras fula ungar titt som tätt? Och det jag funderar mest över – hur störda är människor som ens spekulerar i hur störda andra är?

Kommentera

