Byxvarm vodka, ostbågar, dip och chips!

1980 spelade Magnus Härenstam i Verkmästaren i magen och den är fortfarande aktuell!

För ett par år sedan gick jag en vända på viktväktarna, ja ännu en av många men blev sista gången. Jag gick ner ca 10 kg och det var ju bra men jag fick enorma problem med magen och har så haft i många år efter det.
Sedan ca 6-8 månader tillbaka har jag inga problem längre och det känns skitbra rent ut sagt!😉

Vad har jag då gjort?
Jo, jag äta så rena produkter jag kan. Det vill säga, inga halvfabrikat utan frukt och grönt, kött, fisk, bönor i sin naturliga form. Jag låter min dessutom min verkmästare bestämma när och vad jag ska äta och det fungerar riktigt bra.😀 Står det ansträngning på schemat så tankar jag på med lite mer kolhydrater och efter träning får kroppen lite mer protein. En bra balans och jag har en nöjd personal!

Förresten tittade någon av er på Göteborgsvarvet på TVn i lördags? Jag hade turen att vara på gymmet precis när loppet startade. Jag stod på löparbandet och tänkte lite ”nu jäklar”. Det var ju en bra tanke i alla fall för när dom startade höll jag på att ramla av bandet. Dom springer ju inte. Dom flyger fram! Och dom gör det i 2,1 mil! Vinnaren Jackson sprang 2,1 mil på tiden 63 minuter. Jag kämpar för att springa milen under timman! Ni kanske inte ska satsa några pengar på att jag kommer 1.a över mållinjen på midnattsloppet eller tjejmilen men i mål ska jag och snyggt ska det va!

mållinjen

Springa är ett väldigt bra sätt att få igång magen på! Till och med så bra att det är en fördel om man sköter om dom sakerna innan man ska ge sig ut och springa.😆

Mitt mål för dagens löprunda: Springa 5 km under 30 minuter!

6 thoughts on “Byxvarm vodka, ostbågar, dip och chips!

  1. Hahaha, lokalblaskan här hemma hade massor av elaka insändare om folk som bajsade i skidspåren i vintras så skid(t)åkning verkar ha samma effekt

  2. Jo du, ibland får jag kolla att det är fritt fram bakåt både en och två gånger när EBK:n sätter igång på löprundan (efterbränningskammaren!)

Kommentera

