Tankarna vandrade vidare!

Skrev ju alldeles nyss ett inlägg om att Sluta noja! men bara för att man slutar noja över våg och vikt och viktminskning behöver man inte testa gränserna med glass!

Läste igenom mitt inlägg och såg till min fasa att jag skrev glass på två ställen och nu kanske ni tror att jag äter två glass om dagen men det gör jag inte därför tänkte jag att jag måste förklara.

Vad jag gjort fel förr om åren var att när jag gått i viktmål så har jag återgått till att leva ”normalt” eller det som jag trodde var normalt, det vill säga fredagsmys, chips, pizza och vin. Har sent om sido lärt mig att det inte var normalt men det är ett annat blogginlägg.

Den här gången har jag fortsatt som jag gjorde innan den 15/5 det vill säga jag äter och dricker som jag gjorde under viktminskningen fast jag räknar inte så noga och jag kan unna mig en glass nån gång. Jag äter inte mer och jag äter inte mindre. Då borde jag ju egentligen gå ner i vikt kan man tycka men jag har balanserat mig rätt bra. Ju mindre jag har vägt desto mer kcal har jag ätit per dag för att tillslut komma till en jämvikt där jag de facto inte går ner mer utan jag ligger och svajar 1-2 kg upp och ner.

ice-cream-cone-door-stop

Men som sagt, när man går i mål så är det alltså inte så att man direkt ska börja äta godis eller glass eller återgå till att svulla och äta som man gjorde förr bara för att utan det är väl bra om man ändå lever som man just lärt sig är ett bra sätt men vill man ha en glass så finns utrymmet!

Herreje det där kändes som en dåres försvarstal men jag hoppas att ni förstår vad jag svamlar om.😀 Ta en isglass vettja!

Kommentera

