Alla sätt är bra utom dom dåliga!

En FB-vän berättade här om dagen om sin kollega som sa under en vikt-igt samtal ”ja, jag har ju också gått ner i vikt men jag har ju fuskat med en gastric bypass”.

Det är bara den som väljer operation som vet varför och det är då rakt inget fusk!
Då ska även Itrim vara fusk för där dricker man i 10 veckor och rasar 25 kilo, för att inte tala om alla Nutrilett-, Allevo- och Modifast-dieter. Undrar om inte det är fusk att räkna KCAL också…..?!

Vilken metod man än väljer så har vi alla samma mål. Att gå ner i vikt!

Det finns vissa metoder som är rent galna och till och med farliga men om det gör någon lycklig så vem är jag och säga att det är fusk eller fel? Det enda jag kan göra är att berätta om KCAL beräkning och SF-dieten!

Här om veckan fick jag ett erbjudande om att prova Nutrilettes nyheter, 2 shake och 2 bars. De gånger jag köper deras bars är tillfällen när jag tidigare högg en varm korv med bröd och är on the go.
Dom har en bars som kallas för Hunger control som är perfekt. Den mättar bra mycket bättre än varm korven.

De nya barerna var med smakerna Cappucino och Blueberry och innehåller sötningsmedel från Stevia, 1,6 – 1,9 g socker per bar.

nutrilett prover

Om man gillar mörk choklad är dom att rekommendera (4 i betyg).
Jag är själv inte glad i mörk choklad och hur jag än försöker så klarar jag verkligen inte av smaken på Stevia så mitt betyg är 2.
Mina 5 kollegor som också fick vara smakråd satte betygen 4-3-3-3-2 och min man 4 så sammanlagt får dom ett snittbetyg på 3.
Jag fick även prova deras shake Berry boost och Tasty tropical. Berry boosten var riktigt god men måste vara väl kyld så den får 4.5 i betyg . (Tips! Mixa med is i en blender!). Tropicalen funkar men jag föredrar dom enkla smakerna.

Jag kommer nog i alla fall hålla mig till Hunger controlen Caramel toffee bars när jag är on the go😀

On the go är jag resten av denna vecka med (säg någon vecka jag INTE är det) så denna vecka tänker jag väcka tuppen varje dag förutom i morgon. Då ska jag teknikträna löpning med den högt meriterade Idris Ibrahim Hussen, som bland annat har ett trettiotal maraton bakom sig så har du lust att lära dig mer om löpning häng på! Läs ner om teknikträningen här! 

Kommentera

