Känns som resfeber!

Men jag ska ju inte åka någonstans.

Nej jag ska köra Fitnessfighten och nu börjar det pirra. Jag är förväntansfullt nervös och sjukt nyfiken.

Har inte varit så aktiv i gymmet eller spåret dom sista veckorna och det finns ingen annan ursäkt än att jag har latat mig fast jag själv kallar det för att vila mig i form till Fitnessfighten.

3 dagar och mindre än 10 timmar kvar.

Ja jag ska köra fighten över midsommar. Jag väljer bara att avstå vissa från saker under dessa 30 dagar av en hel livstid på 36500 dagar. (Förhoppningsvis!)

Just det här med att avstå eller ”offra en helig ko” som jag skrivit en del om verkar vara svårt. Folk håller benhårt fast vid traditioner som fredagsmys, nubbe till sillen, sås till potatis och attans om man försöker berätta att just genom att avstå detta, från nu och en obestämt framtid till evighet kan innebära att man faktiskt lyckas gå i mål.

Det finns vissa saker som jag bara älskar så som grillad med bröd, senap och räksallad, tunnbrödsrulle, Stuvade makaroner och falukorv *dregel*och alla dom saker har jag valt att avstå från helt och hållet.
Varför? För att jag vill inte återgå till att sitta med skeden och äta stuvade makaroner direkt ur grytan eller äta 3 grillade med bröd innan middagen.

Dessutom ogillar jag skarpt proppmätt känslan! Men ändå så kan jag inte låta bli eller lära mig…

Senast i lördags så uppnådde jag stadiet av proppmätt när vi hade grillat och jag hade gjort en grym coleslaw sallad till. Kött, sallad, BBQ-sås,coleslaw och avslutar det hela med en Gino och vaniljglass. Proppmätt deluxe!

Varför kan jag inte lära mig hur stor portion jag kan äta? Nu gick middagen på totalt 1700 kcal och jag hade tränat ihop 750 kcal så jag gick inte bananas men frågan är verkligen, när ska jag lära mig att störst är inte bäst!

Jag får hoppas fitnessfighten kommer lära mig ett och annat!😉

10 thoughts on “Känns som resfeber!

  1. Vad roligt att du ska köra fighten! Själv så har jag bara 3 dagar 10 timmar kvar på min fight och har det riktigt riktigt kämpigt nu då det känns som att tiden går sjukt sakta, men det kommer vara värt det i slutändan. Jag körde faktiskt också i juni förra året, och gissa om folk tyckte man var konstig som varken drack eller åt allt det goda på midsommar och resten av junis festdagar! Men som sagt, värt det! Lärde mig mycket som höll i sig några månader, men nu var dags för en fight till för att shapea upp mig inför sommaren igen, och denna gången har jag lärt mig ännu mer🙂 Jag kommer gå tillbaka till fredagsmys (som förut var varjedagmys framför tvn med godis) och stuvade makaroner, men i lagoma portioner, lite mer balans liksom, det tror jag på. Stort lycka till under juni nu och kämpa på även när det blir tungt, det går över och så blir man bara ännu starkare! Jag lär kika in här och se hur det går för dig, tycker sånt här är väldigt intressant läsning🙂

    1. Hej Lie! Tusen tack för dina peppande ord. Jag tar med mig dom under hela fighten!

      Lagom är nog helt klart bäst men jag har dessvärre inte lärt mig vad lagom är och sen är jag inte den person som är lagom heller.😉

      Jag kommer njuta varje dag!

    2. Nästan så jag är sugen på att testa FF jag med… Hmm… Undrar om det går att anmäla sig ännu? Får kika på det.🙂

    1. har tagit poseringsfoto, mätt med min nyinköpta kalipermätare och i morgon bitti är det dags att ta vilopulsen!😀

    1. önskar verkligen jag kunde det men jag är för ”tiltad” i skallen för att våga chansa. Sen trivs jag grymt bra som det är just nu så det funkar perfekt för mig!😀

Kommentera

