Siktet inställt men nu blev det suddigt…

På lördag 00:01 får jag första timslånga träningsprogrammet till Fitnessfighten. Undrar om man ska köra ett pass direkt då?! 😉

Var på WoS Live information igår. Live går ut på att man gör någon av World of Shapes program Fitnessfight, Kickstart mm tillsammans med en instruktör. Det kostar ca 1000-1200 kr för 8 träningstillfällen under en månad vilket jag tycker är ett bra pris för en PT.

Jag kommer köra min fight själv men så är jag envis som en tjur(skalle) med. 😀

Jag blev lite orolig när jag kom till insikt att jag ska köra Fitnessfightens träningsprogram varje dag. Mina egna träningsprogram då? Löpträningen för att klara milen under 60 minuter, simning 60 minuter, PW, och min kära maskin ”Lats” på gymmet?!  Det får bli dubbla pass då eller?!

Hade jag bara haft träningsprogrammet innan så hade jag kunnat läsa på, förbereda mig och inte bli lätt neurotisk.

Tror min diagnos heter KONTROLLfreak. Och nu släpper jag den och låter WoS tala om för mig vad jag ska äta och träna i 30 dagar.

Kontroll

Vad är det jag ger mig in på egentligen?
Ingen funlight, inget socker, bara kvarg och keso (känns det som i alla fall) i 30 dagar…..
1 timma fitnessfightträning per dag. DERAS program….
Nationaldag, Midsommar, Hultsfredsfestival, Prinsessan Madelene gifter sig….

Fast å andra sidan, vi pratar om 30 dagar. Totalt 720 timmar där jag tränar 30 av dom äter 35 timmar och övrig tid lever  jag som jag lärt det sista året! Och okej, jag kan avstå funlight i 720 timmar. Jag får väl muscha frukt och blanda kvargen med istället för hur det än är så är det bara 30 dagar av en hel livstid!

Nu har någon putsat linsen på siktet!

Nu ska jag bara inhandla hantlar och kvastskaft sen lämnar jag över kontrollbordet till WoS!

4 thoughts on “Siktet inställt men nu blev det suddigt…

  1. Hittade hit via Facebook. Kommer själv köra ff i juni, är grymt taggad och samtidigt nervös! Vi kan väl peppa varandra 🙂

  2. Du är rolig Lotta!! 😉
    Jag har ju också lite mål att färdigställa, men jag tänker köra dom träningspassen utöver eller i samband med den obligatoriska timmen.

    30 dagar är ju egentligen ingenting i det stora hela.

    Men maten då?! Håller med dej att det blir mycket kvarg & keso, som tur är går det ju att variera i mängder.
    Själv kommer jag att göra en massa matlådor i den mån det går.

    Det jag har haft mest huvudbry om är hur jag ska lägga upp min tjejvättern lördag, så jag mailade och frågade.
    Hur bra är dom inte då? Jo, Jarkko ringde upp mej & hjälpte mej att lägga upp kosten före/under och efter loppet – Suveränt seriöst & trevligt bemötande!!

    Så nu är jag om möjligen ännu mer taggad att börja.
    Nu kör vi Lotta!! 🙂

Kommentera

