Fitnessfighten dag 1 och 2, skit oxå!

Vilket jäkla skit! Bokstavligt talat! Nej nej, det är inte fighten jag talar om utan min mage.

I fredags åt jag gott och grillat. Lite kött från en T-bone steak, sallad med dressing som var grymt god innehållandes grädde som jag fick info om lite senare och bearnaisesås.

I Lördags räknade jag kakelplattor på toaletten.
I normala fall äter jag fett i små naturliga mängder och absolut inte i en så koncentrerad mängd som i fredags, lite mer än 2 msk bearnaisesås och det uppskattades inte av min mage. Har läst och hört samma symptom hos folk som kört LCHF.

Jag skulle ju börja fighten på lördagen och inte på toaletten! Okej, frukosten sket sig, ont i magen och sovit som en kratta. Gör ändå halvhjärtade försökt till träning, mer för att lära mig teknik. Sen kommer frossan. Fett-feber-frossa! God natt jord! Valde att avbryta lördagen som hoppades på att vakna upp till en fantastisk söndag, och visst gjorde jag det!

Vilket galet tropiskt fuktigt sommarväder det har varit i Stockholm idag! Naturligtvis måste jag göra det jag kan bäst då, sola, men innan jag gjorde det så var det dags för dagens FF-träning. (Jag kommer från nu skriva fitnessfight som FF)

Träningen ska inledas med 10 minuter konditionsträning. Löpning, hoppa hopprep, krysshopp är några exempel. Jag började med löpning och jag avslutade med att halta hem efter 3 minuter. 😦 Muskelsträckning i höger lår. &#%£$@!!

Det är bara att ställa om siktet. Efter ett tag kändes det bättre i låret och rodd med gummiband och hopprep fick ersätta löpningen.
Efter uppvärmning är det cirkelträning. 3 övningar x 2 set med 15 repetitioner, 1o minuters konditionsövning och cirkelträning 3 övningar x 2 set med 15 rep och ytterligare 3 övningar x 2 set med 15 övningar. Totalt 60 minuter. (Varje set på 15 repetitioner ska ta ca 90 sekunder).

Ärligt så kände jag en viss besvikelse. Är det här allt?! Jag har ju laddat för grymmaste cirkelpasset med tyngsta övningarna och så är det inte mer än squats, reverse crunch och höftlyft?

Tror dock att jag kommer få äta upp det stycket om ett par dagar. När man ska börja med nya övningar så tar det alltid ett tag att få in tekniken så att man kan ladda från tårna  och nu har jag haft 2 skitdagar så i morgon ser jag fram emot en massa jävlar anamma när jag gör mina FF-övningar.
Vågar inte chansa på löpning utan får köra hopprep på uppvärmning/konditionsdelen. 2 x 10 minuter.
Har någon av er hoppat hopprep nyligen?! Allvarligt men jag har för mig att man kunde hoppa i timmar när man var liten! Nu klarade jag 76 hopp i sträck vilket inte ens var 2 minuter!
Det får bli utmaningen under FF. Jag SKA hoppa 10 minuter i sträck innan 30 dagar är över!

fitnessfighten dag 2

För att vara lite mer förberedd och för att förstå lite mer vad det är jag ska göra i 30 dagar så köpte jag Jarkos bok ”Fitnessfighten för alla!

I den finns kostråd och alla övningar som ingår i själva fighten så skulle man vilja köra fighten så kan man göra det själv med hjälp av boken. Jag kör dubbelt för att vara på den säkra sidan. 😀

Nu lägger vi dag 1 och 2 till handlingarna och inser att i morgon har jag redan kört 10% av FF. Nu kör vi!

 

9 thoughts on “Fitnessfighten dag 1 och 2, skit oxå!

      1. Enkelt upplägg och bra käk men väldigt mycket mjölkprodukter. Dom ger himla obehaglig andedräkt 😉

    1. Ordningen återställd.Vet EXAKT hur många kakelplattor vi har så nu behöver jag inte räkna mer.

      Idag ska jag vara modig och träna UTOMHUS i public helt solo på vår äng. 😀 Nu jävlar!

Kommentera

