Fitnessfighten dag 3 och DÄR satt den!

Känslan! Den bara fanns där!

Vågen visade 66.6 kg, maten har varit så där perfekt som bara den kan bli när man boostar med keso och kvarg (undrar om jag är lika positiv till det dag 30 😉 ) och träningen… grymmaste!

Startade med 10 minuter löpträning. På grund av gårdagens lätta muskelbristning så tog jag det lugnt. Tyckte jag men ändå sprang jag 1800 meter på 10 minuter blankt vilket ger mig en snitthastighet på 10.8 km/tim. Låter kanske inte som en Maratonfart men jag är väldigt nöjd! 🙂
Själva FF träningen består av flera delar.  Det börjar med 10 min cardio där man ska nyttja ungefär 85% av sin maxpuls.

Nu har jag ingen koll på min maxpuls men man brukar säga att maxpulsen är 220-ålder. Detta ger mig en maxpuls på 174 och om jag ska köra på i 85% så innebär det en puls på 148 slag per minut. Ett annat sätt att lättare hålla koll så att du nyttjar minst 85% av din maxpuls är att du inte kan prata under träningen.

Efter uppvärmningen är det cirkelträning, 3 övningar som man kör i 2 set gånger 15 repetitioner och direkt efter det är det konditionsövning igen. Det blev ännu en perfekt löprunda i 10 minuter och FF träningen avslutas med ytterligare 6 övningar i 2×15. Totalt 60 minuters träning och jag svettades som en gris.

Nu sitter jag här, grymt nöjd, det rycker i fötterna och jag känner äntligen ”The FF flow”! Det handlar inte bara om träning och kost. Det handlar lika mycket om känslan.

Tror banne mej att det blir en en powerwalk i morgon bitti sen är det GRATIS sommarträning i Rissne Centrum 18:30 och det vill man gärna vara med på!

happy feet

 

Har i alla fall konstaterat det handlar om tålamod och kunskap! Man kan inte köpa sig lycka och pengarna jag har investerat i fitnessfighten är inget annat än en investering i mig själv. (Att det ska ta sån tid att lära sig sådant men egentligen kan!)

7 thoughts on “Fitnessfighten dag 3 och DÄR satt den!

Kommentera

