Fitnessfighten dag 5 sola – träna – sola….?

Ständigt dessa val!

Skön träningsvärk i kroppen idag. Inte så att jag är orörbar men det känns i kropp och leder att det har varit två übergrymma träningsdagar.

Träningsväskan är packad, halvdag på jobbet, tänkte cykla till gymmet efter jobbet men nu stökar ju vädret till det hela.

För det första har jag fått lämna in min cykel på lagning då fotbromsen bara la av och sen skiner och lockar den där solen mig till solstolen!

Men nu har jag en lysande idé! Jag lägger mig så klart i den FINSKA solstolen!!! Snacka om att göra två flugor på smällen!

Tänkte i morse när jag åt min frukost som numera består av Arla Citronyoghurt 0,5%, Pauluns müsli och färska bär på det här med kcal och jakten på dom.

Sen jag slutat jaga dom så har det hänt! Dagens vikt 66.4 kg är alltså 0.6 kg UNDER målvikt! Och då äter jag på rätt bra nu under fighten. Enda skillnaden nu mot tidigare är att jag tänkte mat väldigt mycket. Nu äter jag när jag är hungrig vilket är 8 – 10 – 12 -14 – 16 – 18. Det är som att kroppen vant sig vid att få sig ett litet tillskott då.
Under fitnessfighten ska man äta 5 mål per dag men jag får inte det att fungera så jag kör på mina tider.

Annars är nog den stora delen, den här nojan över mat det som gjort att det släppt. Äta bör man annars dör man och det är så jag ser på det. Mat är min bensin, den är god, den är nyttig och jag kör i högsta tillåtna hastighet! ;)J

Nu ska jag gå hem och ……. det blir träning i solen!

gym utomhus

3 thoughts on “Fitnessfighten dag 5 sola – träna – sola….?

  1. Du kanske redan vet detta, men citronyoghurten innehåller ju 5% tillsatt socker🙂 Lycka till och kämpa på!

    1. Jo jag vet men efter att jag slabbat med kvarg, citroner och ananassaft i ett par dagar kände jag att det får finnas gränser.😀 tack för peppen’!!!!

Kommentera

