Fitnessfighten dag 6 Hurra för självständighet!

Sveriges nationaldag, även svenska flaggans dag, firas den 6 juni varje år och är en helgdag i Sverige. Nationaldagen firas till minne av dagen då Gustav Vasa valdes till Sveriges kung1523 och Sverige blev ett självständigt land (Källa:Wikipedia)

Jag känner mig oerhört självständig och frigjord! Fri från lathet och övervikt och det är värt att fira.

utomhusträning

Träningen avklarade i solen. Om man känner att man inte blir sedd av sin omgivning så kan jag rekommendera utomhusträning.
Jag gillar verkligen övningarna i FFs träningsprogram.  Dom är balanserade och dom känns.
Finska solstolen fixade jag i 51+ 45 sekunder idag men nu tänker jag byta ut den finska för resten av dagen till den svenska solstolen. Den så kallade brassen!

Nationaldagen firar vi med våra vänner på Golfängarna i Sundbyberg sedan många år tillbaka och så även i år.
Skillnaden emot tidigare år är att min picknickkorg innehåller en väldigt nyttig kycklingröra och sallad som vi har fyller baguetter med och vatten istället för vin.

Kycklingröra för ca 8 pers.
5 kycklingfiléer. Pilla köttet i småbitar. 1200 kcal
1 sötpaprika
1-2 rödlök
5 dl lättkvarg 0.1% 225 kcal
2-3 msk lättmajonnäs 200 kcal (Kan uteslutas helt om man vill)
3 msk mango chutney 100 kcal
2 tsk curry
sambal oelek
salt och peppar

Blanda gärna ihop dagen innan servering.

Med önskan om en härlig dag!

sveriges nationaldag golfängarna

7 thoughts on “Fitnessfighten dag 6 Hurra för självständighet!

  1. Åh Golfängarna! Det har vi firat nationaldagen varje år, innan vi fick vår snilleblixt och flyttade till vischan :/
    Ligger du och tränar på ängarna där tornerspelen brukar hållas?
    Jag har haft en skitdag idag, hållt mig till programmet men är så jäkla sugen på choklad att jag snart kreverar 😦 Imorgon är det 23 dagar kvar…
    Vad tyckte du om gårdagens nya övning? Jag tycker den är skitjobbig 🙂

    1. Sumpan vet verkligen hur man ordnar festen! 😉

      Ängen jag tränar på ligger precis mellan centrum och tågparken, den första ängen efter centrum. 😀

      Tänker du på höftlyftet? För den är ju döööööden jobbigT!

    1. Hade varit populärt bland våra vinpimplande vänner som undrar ”va faaaan vatten?!” 😀
      Men man kan ju starta en trend kanske

  2. Tågparken, där har jag häckat mycket med ungarna… Och plaskdammen! Shit vad jag längtar tillbaka! 🙂

Kommentera

